Jak inwestować w rozwój pracowników, czyli Tydzień Odkryć – Learning Week w Banku Pekao
Artykuł sponsorowany

Jak inwestować w rozwój pracowników, czyli Tydzień Odkryć – Learning Week w Banku Pekao

Tydzień Odkryć – Learning Week w Banku Pekao
Tydzień Odkryć – Learning Week w Banku Pekao Źródło:Materiały prasowe
Ponad sto sesji warsztatowych i wykładów prowadzonych przez kilkudziesięciu ekspertów, trenerów i mówców inspiracyjnych dla ponad 2000 pracowników banku – to wszystko w niespełna tydzień. To najkrótsze podsumowanie zakończonego z sukcesem Tygodnia Odkryć – Learning Week w Banku Pekao. Inicjatywa miała na celu edukację w zakresie twardych i miękkich kompetencji, a także zwiększenie motywacji do samorozwoju. Akcja cieszyła się ogromnym zainteresowaniem pracowników.

Tydzień Odkryć – Learning Week w Pekao trwał od 7 do 11 czerwca. Na te pięć dni zaplanowano wiele warsztatów w formie zdalnej. Do wyboru było aż 28 programów szkoleniowych, które odbywały się w ponad 100 terminach. Taka bogata oferta miała umożliwić wszystkim chętnym pracownikom znalezienie sesji odpowiadającej indywidualnym zainteresowaniom, kompetencjom lub zadaniom wykonywanym w banku. Warsztaty były prowadzone przez pięć prestiżowych, zewnętrznych firm szkoleniowych (Certes, ODiTK, Sandler, Talent Chase i CS Jet) oraz ponad 30 ekspertów i trenerów wewnętrznych.

Kształcenie permanentne

– Zorganizowaliśmy Tydzień Odkryć – Learning Week z rozmachem. Zależało nam na szerokim wyborze szkoleń i jak największym zakresie kompetencji, które pracownicy Pekao mogliby rozwinąć dzięki warsztatom. Stworzyliśmy naszym pracownikom swoistego rodzaju atmosferę uczenia się. Wszystko to w myśl idei lifelong learning, która była motywem przewodnim całego wydarzenia. Podkreślę, że jedną spośród czterech nowo ogłoszonych wartości banku jest odpowiedzialność. Powszechnie wiemy, że odpowiedzialność za własny rozwój należy do nas samych – my jako bank mocno w tym wspieramy naszych pracowników i dajemy im nietuzinkowe możliwości i formy rozwoju. Inicjatywa okazała się dużym sukcesem i przyciągnęła ponad dwa tysiące osób. Jesteśmy bardzo pozytywnie zaskoczeni tak licznym udziałem w warsztatach. Dziękujemy naszym koleżankom i kolegom za zaangażowanie, wykazaną ambicję i chęć ciągłego rozwoju – mówi Kinga Wach, autor i koordynator projektu, Ekspert ds. Strategii HR.

Oprócz szkoleń i warsztatów pracownicy mogli wziąć udział w jednym z pięciu wykładów ze znanymi mówcami inspiracyjnymi. Wszystkie wystąpienia były sprofilowane pod kątem bankowości i zawodowych wyzwań stojących przed reprezentantami tej branży. Zaproszeni wykładowcy – Szymon Kudła, Sebastian Kotów, Dariusz Milczarek, Rafał Żak i Wojciech Herra – dzielili się z teamem Pekao swoimi doświadczeniami i cennymi wskazówkami m.in. w zakresie samorozwoju, roli optymizmu w biznesie czy innowacji w sprzedaży.

– Rosnąca rola technologii, transformacja cyfrowa i zmieniające się na naszych oczach modele biznesowe wymagają otwartości na nabywanie nowych kompetencji i dostosowywanie się do pędzącego świata. Podczas planowania Tygodnia Odkryć – Learning Week przyświecała nam koncepcja lifelong learning, czyli modelu edukacji, w którym człowiek cały czas się uczy albo jest na tę naukę gotowy. Co prawda nauka trwa przez całe życie, ale chcieliśmy, aby w tym konkretnym tygodniu była nieco bardziej dostępna a nasi pracownicy mieli szeroki wybór. Niezależnie od wieku czy etapu kariery zawodowej. Jesteśmy przekonani, że rozwój pracowników przełoży się na rozwój firmy – dodaje Bartosz Żukowski, Dyrektor Biura Projektów HR i Modelowania Organizacji.

Element misji

Tydzień Odkryć – Learning Week to jedna z wielu inicjatyw podejmowanych w ostatnim czasie przez bank Pekao z myślą o rozwoju i integracji pracowników. Warto również wspomnieć chociażby o Akademii Przywództwa oraz Akademii Menedżera Detalu tj. projektach szkoleniowych dla kadry menedżerskiej skoncentrowanych na wspólnym celu – spowodowaniu, aby menedżerowie byli coraz lepsi.

– Elementem długoterminowej misji i wizji naszego banku, ogłoszonej w ramach strategii na lata 2021-2024, jest ambicja, aby być jeszcze bardziej inspirującym miejscem pracy. Wszelkie działania kierowane do naszego zespołu, takie jak właśnie Tydzień Odkryć – Learning Week, stanowią krok do realizacji tej wizji. Siła firmy zawsze opiera się na pracownikach. Dlatego bez wahania inwestujemy i nadal będziemy inwestować w ich rozwój – komentuje Bartłomiej Górniak, Dyrektor Departamentu Strategii HR

Czytaj też:
Nowa strategia Banku Pekao S.A. – cztery lata wzrostu