Sieć Żabka uruchomiła usługę abonamentu na kawę serwowaną w jej placówkach. W ramach subskrypcji cena jednej napoju wynosi 1,61 zł, co oznacza, że jest ona znacznie tańsza od kawy kupowanej bez abonamentu. Espresso o pojemności 40 mln i cortado wielkości 80 mln – jak przypomina serwis Wirtualne Media – normalnie kosztuje w Żabce 3,99 zł, zaś kawa z mlekiem, cappuccino czy latte o pojemności 200 mln to wydatek rzędu 6,50 zł.
Żabka nie chce zarabiać na kawie?
Portal zwraca jednak uwagę, że ceny kawy w Żabce i tak są o wiele niższe niż w kawiarniach, gdzie capuccino, czy latte kosztuje nawet kilkanaście złotych. Niski koszt kawy w abonamencie może – jak zauważają Wirtualne Media – świadczyć o tym, że sieć nie zamierza na niej zarabiać. Usługa ma natomiast zachęcić klientów do codziennego odwiedzania sklepów Żabki, co z kolei ma skutkować zakupem również innych produktów.
Produkty, z których można skorzystać w „Kawonamencie" Żabki to: kawa czarna, kawa z mlekiem, kawa flat white, kawa latte, kawa cappucino, napój czekoladowy, espresso, espresso doppio i kawa cortado.
Abonament można opłacić poprzez system Żabka Pay lub podłączając kartę płatniczą w aplikacji Żappka.
Portal przypomina, że wprowadzenie subskrypcji kawy sieć zapowiedziała w połowie października podczas konferencji prasowej. Tomasz Suchański, CEO Grupy Żabka podkreślał wówczas, że Żabka przestała być jedynie sklepem. – Dziś jesteśmy kompleksowym ekosystemem convenience – oferujemy różne rozwiązania, bliskie potrzebom klientów i ułatwiające im codzienne życie – mówił Suchański.
Żabka ma obecnie ponad 8,7 tys. sklepów w Polsce. Przedstawiciele Grupy Żabka zapowiedzieli niedawno, że w przyszłym roku otworzą 10-tys. placówkę. W 2021 roku sprzedaż towarów do klienta wyniosła ponad 14 mld zł.
Czytaj też:
Żabka będzie państwowa? Obajtek odpowiada na zapowiedź KaczyńskiegoCzytaj też:
Koniec paczek InPost w Żabce. Firmy przerywają współpracę