Hipermarkety tańsze od dyskontów. Zaskakujące dane

Hipermarkety tańsze od dyskontów. Zaskakujące dane

Lidl
Lidl Źródło:Shutterstock
Nie w dyskontach, a w hipermarketach ceny rosły w sierpniu najwolniej - wynika z danych UCE Research oraz uczelni WSB Merito. Najdroższe w poprzednim miesiącu były sklepy osiedlowe.

Jak wynika z danych UCE Research oraz uczelni WSB Merito, w sierpniu ceny rosły w ujęciu rocznym średnio 12,4 proc. Jak podaje „Rzeczpospolita", w przypadku hipermarketów było to 8,4 proc., zaś dla dyskontów 10,4 proc. Najdroższe okazały się supermarkety i sklepy osiedlowe (odpowiednio 13,3 proc. i 16,2 proc.).

Hipermarkety pokonały dyskonty

Powyższe dane mogą zaskakiwać, gdyż w opinii konsumentów to dyskonty są najtańsze. W poprzednim miesiącu ceny najwolniej rosły jednak w hipermarketach. – Hipermarkety wciąż mocno walczą o pozycję najtańszego formatu na rynku. I to głównie właśnie z dyskontami. Walka ta permanentnie toczy się od wielu lat, ale nie zawsze hipermarkety ją wygrywały – komentuje w rozmowie z gazetą Robert Biegaj, ekspert rynku handlowego Grupy Offerista.

Ekspert zaznacza, że trzeba uważnie obserwować rynek, ponieważ dyskonty nie powiedziały ostatniego słowa. – Sieć Biedronka oferuje ponad 5 mln klientom każdego dnia katalog ich ulubionych produktów, szczególnie dbając o to, aby klienci znaleźli w możliwie najkorzystniejszych cenach artykuły pierwszej potrzeby. Atrakcyjne ceny gwarantują regularnie organizowane akcje promocyjne – mówi Marcin Hadaj, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w sieci Biedronka.

– Dzięki konsekwentnej polityce niskich cen nasi klienci co roku oszczędzają około 8 mld zł, które musieliby wydać, gdyby nie restrykcyjna polityka sieci polegająca na trzymaniu cen w ryzach, także w trudnym okresie wysokiej presji inflacyjnej w Polsce – dodaje.

Przewaga hipermarketów

Przedstawiciel sieci Carrefour Polska zwraca uwagę na przewagę, jaką nad dyskontami mają hipermarkety. – Wielu klientów w tych trudnych czasach wybiera się na zakupy do dyskontu. Jednak hipermarkety mają nad nimi tę przewagę, że dzięki ogromnemu wyborowi klient jest w stanie lepiej skomponować koszyk pod swoje potrzeby i zasobność portfela – mówi „Rzeczpospolitej" Piotr Lubiewa-Wieleżyński, dyrektor Działu Rozwoju Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska.

Czytaj też:
Miliony osób pobrały tę aplikację. Biedronka opublikowała dane
Czytaj też:
Kasy samoobsługowe kuszą do oszustw. Rekordzista zrobił to... 56 razy