Grupa PMPG Polskie Media planuje do końca pierwszego półrocza br. przedstawić prognozę finansową w oparciu o założenia strategii rozwoju. Tygodniki "Wprost" i "Do Rzeczy" notowały w I kwartale 2016 r. wyższe niż w ubiegłych latach przychody reklamowe.
– Ogromne procentowe wzrosty – zarówno na poziomie wyników firmy, jak i odzwierciedlone w kursie akcji - dają powody do zadowolenia. Przywracają spółce zdrowe fundamenty i perspektywę rozwoju z początku roku 2014. Paradoksalnie pokazują również, jak ogromny był dla spółki koszt afery taśmowej. Dzisiaj możemy się zająć przyszłością spółki, jej strategią i rozwojem. Nasza perspektywa jest pozytywna. Także dzięki coraz większej świadomości konsumenckiej i wzrostowi patriotyzmu gospodarczego. Mamy nadzieję wpisywać się w strategię 'dobre i polskie' – powiedział prezes spółki Michał M. Lisiecki.
Jak podaje spółka, pierwszy kwartał 2016 r. to organiczna praca nad rozwojem głównych aktywów Grupy oraz realizacja nowych projektów o znaczeniu strategicznym. "Do końca pierwszego półrocza Grupa planuje przedstawić prognozę finansową w oparciu o założenia strategii rozwoju" - czytamy w komunikacie.
Nowy layout "Wprost"
Głównym aktywem Grupy PMPG Polskie Media pozostaje tygodnik "Wprost". Przychody AWR Wprost stanowią ok. 40% przychodów całej grupy. Natomiast spółka Orle Pióro, wydawca "Do Rzeczy", generuje ok. 23% przychodów Grupy.
"Pierwszy kwartał został przeznaczony na przygotowanie zmian w samym tygodniku – 9 maja ukazał się pierwszy numer pisma w nowym layoucie. Poprawiona została m.in. winieta tytułu, a na okładce pojawiło się oznaczenie 'Polski Wydawca'. Podobne oznaczenie pojawi się wkrótce w udostępnionym użytkownikom w kwietniu nowym serwisie internetowym Wprost.pl" - czytamy dalej.
Nowe Wprost.pl
Nowy serwis internetowy Wprost.pl pozwala na łączenie tekstów z treściami video, cytatami z mediów społecznościowych, infografikami i animacjami wykorzystującymi wysokiej jakości zdjęcia. Jednocześnie, dzięki nowoczesnym systemom analitycznym, rozsyłania newsletterów czy baz danych, serwis zyskał narzędzia do efektywniejszego angażowania użytkowników i bardziej precyzyjnego targetowania treści. Serwis został także zoptymalizowany pod kątem wyświetlania reklam.
Według spółki nowy serwis Wprost.pl to jeden z elementów realizacji anonsowanej we wcześniejszych komunikatach strategii PMPG zwiększania udziału Internetu w strukturze przychodów Grupy. To również początek zmian w obszarze zarządzania treściami we wszystkich kanałach dystrybucji cyfrowej, monetyzacji danych i kontentu pozostających w zasobach wydawnictwa.
Najlepiej zarabiający tygodnik opinii
"Jednocześnie PMPG chce utrzymać wysokie przychody z reklamy prasowej. Według danych Kantar Media, mierzącego cennikowe przychody z reklam, w pierwszym kwartale 2016 r. tygodnik 'Wprost' był najlepiej zarabiającym tygodnikiem opinii, notując wzrost o prawie 4% w stosunku do I kwartału 2015. W tym samym zestawieniu na trzecie miejsce awansował tygodnik 'Do Rzeczy' ze wzrostem o ponad 30%" - czytamy także.
PMPG Polskie Media skoncentrował swoje działania w pierwszym kwartale na odbudowie stabilnych podstaw finansowych spółki na poziomach z roku 2014 oraz przygotowaniu projektów kluczowych z punktu widzenia strategii rozwoju całej grupy. Do takich należy m.in. transformacja cyfrowa obu głównych tytułów oraz inwestycja w biznesowy kanał telewizji internetowej Inwestorzy.tv.
Roadshow w USA
"Jednocześnie trwają działania zmierzające do uruchomienia projektu Machina w Stanach Zjednoczonych. Projekt ma obejmować działalność wytwórni muzycznej wprowadzającej na amerykański rynek artystów z Europy oraz portal machina.com. Latem planowane jest roadshow prezesa PMPG w USA" - czytamy dalej w komunikacie.
Spółka zanotowała 1,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2016 r. wobec 2 tys. zł zysku rok wcześniej. Przychody wyniosły odpowiednio: 14,71 mln zł wobec 12,47 mln zł.
PMPG Polskie Media jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych. Spółka debiutowała na GPW w 2006 r.