Zdaniem Sądu Unii Europejskiej firma Adidas nie dowiodła, że charakterystyczne trzy równoległe paski są rozpoznawalne na terenie całej wspólnoty europejskiej. Znak nie jest jednoznacznie identyfikowany przez europejskich konsumentów wyłącznie z Adidasem.
Pięć lat procesów
Sprawa rozpoczęła się w 2014 roku, kiedy to Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), zarejestrował na prośbę Adidasa trzy równoległe paski jako znak towarowy dla odzieży, obuwia i nakryć głowy. Adidas we wniosku zastrzegł, że znak towarowy to trzy równoległe paski o identycznej szerokości, które oddalone są od siebie w równej odległości. Wzór może się znajdować na odzieży, butach lub nakryciach głowy i przebiegać w dowolnym kierunku.
Dwa lata po zgłoszeniu wniosku, do EUIPO zgłosiła się belgijka firma Shoe Branding Europe BVBA, która wnioskowała o nieważnienie prawa do tego znaku towarowego. Urząd przychylił się do wniosku i stwierdził, że błędem było przyjęcie pierwotnego wniosku Adidasa. Niemiecki producent zwrócił się do Sądu Unii Europejskiej, ale jak się okazało, nie dowiódł, że znak towarowy stał się rozpoznawalny na terenie całej UE.
W związku z dzisiejszym wyrokiem trzy paski mogą być używane także przez inne firmy.
Czytaj też:
Unia Europejska chce ukarać Włochy. Nadmierny dług może być niezwykle kosztowny