Reklamy w Netfliksie? Zysk przekroczyłby 1,3 mld dol. rocznie

Reklamy w Netfliksie? Zysk przekroczyłby 1,3 mld dol. rocznie

Netflix
Netflix Źródło: Shutterstock / Najmi Arif
Czy Netflix powinien działać w modelu podobnym do Spotify? Tak twierdzą analitycy z Instinet. Wprowadzenie bezpłatnego dostępu z reklamami przyniosłoby firmie ponad 1,3 mld dolarów rocznie. Czy Netflix zdecyduje się na taki ruch?

Wielu specjalistów rynku uważa, że Netflix marnuje swój potencjał marketingowy. Brak reklam w popularnym serwisie uznawane jest często za duży błąd. Jak wynika z analizy Instinet, rocznie, platforma na braku reklam traci około 1,3 mld dolarów. Wyliczenia dotyczą wyłącznie rynku amerykańskiego. Analitycy uważają, że najlepszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie modelu podobnego do tego, który znamy z serwisu streamingującego muzykę Spotify. Optymalne byłoby pozostawienie wersji płatnej, która byłaby wolna od reklam, ale także wprowadzenie wersji darmowej, w której użytkownicy godziliby się na wyświetlanie materiałów marketingowych.

Wyliczenia wzięły się z szacowanego przez Neflix wzrostu użytkowników platformy. Analitycy wyliczyli, że gdyby Netflix wprowadził darmowy model z reklamami w 2020 roku, to do 2021 liczba użytkowników płacących abonament, wzrosłaby nawet o 25 proc. Instinet uważa, że wprowadzenie reklam pomogłoby w dobry sposobem na zahamowanie zwiększającego się zadłużenia firmy.

Wbrew wizji Netflixa

Analiza nie wzięła pod uwagę fundamentalnej kwestii, na której zbudowany jest sukces Netfliksa. Ludzie preferują oglądanie telewizji bez reklam. To jedna z przyczyn, dla której platformy VOD zyskały taką popularność.

– Wolność od reklam to jedna z głównych propozycji naszej marki – mówił w ubiegłym roku, podczas MoffettNathanson Media & Communications Summit, Ted Sarandos, dyrektor w Netflixie.

Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez Hub Entertainment Research w 2018 roku, tylko 25 proc. obecnych abonentów Netflixa zapowiedziało, że zdecydowałoby się na przedłużenie abonamentu, gdyby firma wprowadziła wersję tańszą o 3 dol. w zamian za wyświetlanie reklam. 16 proc. badanych powiedziało jednak, że zrezygnowałoby wtedy z subskrypcji, a 34 proc. było niezdecydowanych, ale raczej pozostaliby w serwisie.

Czytaj też:
Aktorzy znani z serialu „Stranger Things” są już na Openerze! Netflix pokazał zdjęcie

Źródło: variety.com