McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek. Wkrótce kolejne zmiany

McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek. Wkrótce kolejne zmiany

McDonald's
McDonald's Źródło: Shutterstock / 8th.creator
Od 23 stycznia w sieci restauracji McDonald’s dostępne będą wyłącznie papierowe wersje słomek, opakowań do lodów McFlurry i patyczków do balonów. To początek zmian - w sieci trwają prace nad kolejnymi rozwiązaniami przyjaznymi dla środowiska.

– Papierowe słomki, nowe kubki do lodów McFlurry i patyczki do balonów to dopiero początek. Wiemy, że jeszcze dużo pracy przed nami. Dobre rozwiązania, możliwe do wdrożenia w naszej skali, wymagają czasu. Intensywnie nad nimi pracujemy. Już wkrótce w restauracjach wdrożymy kolejne zmiany przyjazne środowisku zapowiada Anna Borys-Karwacka, dyrektor ds. korporacyjnych McDonald’s Polska.

Rocznie w restauracjach zużywanych jest 160 milionów słomek, 23 miliony kubeczków McFlurry oraz 3,5 miliona patyczków do balonów. Wprowadzenie papierowych słomek, nowych opakowań McFlurry i papierowych patyczków do balonów w ponad 440 restauracjach McDonald`s to konsekwencja wprowadzonej w 2018 roku w McDonald’s długofalowej strategii zrównoważonego rozwoju. Jej cele to między innymi: znacząca redukcja gazów cieplarnianych z restauracji, biur i w łańcuchu dostaw, recycling wszystkich odpadów z sal jadalnych i wprowadzenie do użytku opakowań wykonanych ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku. Papierowe słomki w McDonald’s przeszły wiele testów pod kątem wytrzymałości, niezawodności i funkcjonalności. Nowe rozwiązania opracowano w oparciu o reakcje konsumentów badane w wybranych restauracjach. Polska jest pierwszym rynkiem w systemie McDonald’s, w którym wdrożono tak nowoczesne rozwiązanie.

– Nowe papierowe słomki mogą pozostawać w wodzie nawet przez 5,5 godziny bez namakania. To ponad dwukrotnie dłużej niż ich poprzednia wersja. Zostały dopuszczone do kontaktu z żywnością certyfikatem ISEGA. Słomki oraz ich opakowania są wykonane w 100 proc. z papieru certyfikowanego przez PEFC. Produkty z tym oznaczeniem wspierają odpowiedzialną gospodarkę leśną wyjaśnia Agnieszka Czarnecka, menadżer ds. zakupów McDonald’s Polska.

Strategia „Scale for Good”

Zmiany nie ograniczają się jedynie do zastąpienia surowców, z których wykonane są opakowania. McDonald’s ogranicza zużycie plastiku oraz sukcesywnie wdraża segregację i recycling śmieci we wszystkich restauracjach.

– Nowe papierowe słomki w 100 proc. nadają się do recyklingu. Już teraz w większości naszych lokali znajdują się kosze umożliwiające segregację śmieci. Zmiana opakowań oraz technologie stosowane przez recyklerów umożliwiają nam stopniowe zamykanie obiegu i przetwarzanie odpadów np. na ręczniki papierowe – mówi Tomasz Kurpiewski, menadżer ds. zrównoważonego rozwoju McDonald's Polska.

Zgodnie z ogłoszoną przez McDonald’s rok temu strategią Scale for Good do roku 2025 wszystkie odpady opakowaniowe z sal jadalnych będą trafiać do recyklingu, a ponadto materiał, z którego opakowania są wykonane, będzie pochodził ze źródeł odnawialnych, certyfikowanych bądź z odzysku. chce też do 2030 roku zmniejszyć ilość emisji CO2 ze swojej sieci restauracji o 36 proc., zaś w odniesieniu do łańcucha dostaw – o 31 proc. Oznacza to, że do atmosfery nie trafi 150 milionów ton gazów cieplarnianych, co odpowiada rocznej emisji gazów przez 32 miliony aut osobowych.

Czytaj też:
Czuwał nad loterią McDonald's, wykradł miliony dolarów. Wkrótce premiera serialu „McMiliony”

Źródło: Wprost