Powrót z pracy zdalnej do biura – czy to dobry pomysł?

Powrót z pracy zdalnej do biura – czy to dobry pomysł?

Anna Flis | Studio Balkon #11
Anna Flis | Studio Balkon #11 / Źródło: Wprost
Coraz więcej firm decyduje się na ściągnięcie swoich pracowników do biur. Okazuje się, że wiele osób woli jednak pracę zdalną. O tym, jak wrócić do normalności i jak wytrzymać, kiedy mieszkanie staje się biurem w „Studiu Balkon” mówi Anna Flis, założycielka trzech startupów.

Praca zdalna w czasach COVID

27 maja premier Mateusz Morawiecki z ministrem zdrowia Łukaszem Szumowskim poinformowali o kolejnym zniesieniu restrykcji. Życie społeczne, a także handlowe, wraca do normalności. Do normalności próbuje też wrócić większość firm. Część z nich zaprasza już swoich pracowników do starych miejsc pracy – za biurka. Zalecenia ws. bezpiecznego powrotu do pracy wydała też Państwowa Inspekcja Pracy. Zaleca m.in. ocenę ryzyka związanego z rozprzestrzenianiem się epidemii a także konieczność zapewnienia właściwych środków ochrony i bezpieczeństwa. PIP wskazuje, że głównym celem działań nadal powinno być redukowanie kontaktu fizycznego pomiędzy pracownikami.

Anna Flis, COO w firmie ExpertSender i twórca licznych programów motywacyjnych dla pracowników, mówi w „Studiu Balkon”, że wielu ludzi chce nadal pracować z domu.

– Praca zdalna bardzo dobrze nam się sprawdza. Tak długo, jak jest efektywna, nie ma sensu tworzyć innego rozwiązania i wrzucać pracowników za biurka. Mimo wszystko przez cały okres pandemii nie zamknęliśmy naszego biura bo zdajemy sobie sprawę, że nie każdy ma możliwość wypełniania swoich obowiązków w domu. Ponad 90 proc. naszych pracowników chce pracować trzy dni z domu, a tylko dwa w biurze – mówi Anna Flis.

e-handel rośnie

Interaktywnie.com podawało, że na koniec 2019 roku rynek sprzedaży przez internet jest wart 50 mld zł. W 2020 roku jego wartość miała sięgnąć 70 mld zł. – Rynek w bieżącym roku urośnie znacznie powyżej oczekiwań – mówi Anna Flis. ExpertSender, w której pracuje, to firma specjalizująca się w rynku e-commerce – poprzez swoje rozwiązania pozwala zwiększać sprzedaż w wielokanałowej komunikacji z klientami, opartej na danych. Jej klientami są m.in. Venezia, Victoria's Secret, Mitsubishi, 4F i inne.

– Rynek e-commerce będzie rósł szybciej. Na początku była panika i większość firm zamroziła wydatki. Trwało to krótko, bo większość firm zdało sobie sprawę, że to jest jedyna droga, żeby zarabiać – mówi Anna Flis.

Źródło: Wprost

Czytaj także

 0