Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił o ukaraniu Benefit Systems za działania z lat 2012-2017. Karę w wysokości 26,9 ml zł nałożono m.in. za udział w porozumieniu polegającym na podziale rynku, co miało stanowić naruszenie Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej oraz ustawy o ochronie konkurencji i konsumentów. Spółka, która jest operatorem popularnych kart Multisport, odniosła się już do tej decyzji.
UOKiK ukarał Benefit Systems. Spółka odpowiada
W oświadczeniu opublikowanym na stronie Benefit Systems czytamy, że spółka odwoła się od decyzji UOKiK. „Zakwestionowane działania realizowano w ramach tworzonej w tym okresie grupy kapitałowej, dlatego zdaniem spółki w świetle polskiego oraz unijnego prawa konkurencji czynności te nie powinny być przedmiotem postępowania antymonopolowego i kary” – podano.
Zdaniem firmy termin wydania decyzji jest „niefortunny”. „Po pięciu latach zajmowania się sprawą UOKiK kończy postępowanie i wydaje decyzję w momencie, w którym spółka i tysiące jej partnerów z branży fitness borykają się z największym kryzysem w swojej historii. Z powodu ograniczeń i zakazów związanych z pandemią Benefit Systems osiąga obecnie jedynie znikomą część wcześniejszych przychodów, ponosząc jednocześnie ogromne koszty utrzymania infrastruktury sportowej i stanu zatrudnienia” – dodano.
Spółka podkreśliła w oświadczeniu, że zarzucane przez UOKiK działanie polegające na podziale terytorialnym rynku byłoby działaniem na własną szkodę, co jest kolejnym argumentem na bezzasadność wydanej przez urząd decyzji. „To właśnie działalność Benefit Systems i nasza współpraca z obiektami sportowymi w ramach sieci partnerskiej, umożliwiły wielu z nich dalszy rozwój bądź utrzymanie się na wymagającym rynku. Nasze wsparcie finansowe dla spółek spoza naszej grupy kapitałowej, prowadzących obiekty sportowe, umożliwiło m.in. budowę 35 nowych obiektów i modernizację 209 kolejnych, zapewniając Polakom dostęp do ponad 37 tys. m2 nowej powierzchni do ćwiczeń” – przekazano.