Lush to marka kosmetyków, która została założona w 1995 roku. Słynie z produkcji bomb do kąpieli, szamponów w kostce oraz kolorowych kosmetyków w przyciągających wzrok opakowaniach. Rok temu wystartował sklep internetowy tej popularnej na świecie marki, a 17 lutego w warszawskich Złotych Tarasach otwarty zostanie klep stacjonarny.
Lush w Złotych Tarasach. Atrakcje w dniu otwarcia
Sklep Lush podzielony został na kilka stref przeznaczonych dla różnych kategorii produktów. Już od drzwi klienci zobaczą ozdobną czterometrową ścianę z kolorowymi bombami do kąpieli, będzie też sekcji perfum oraz kosmetyków pielęgnacyjnych. Będzie też miejsce, w którym klienci będą mogli zapakować samodzielnie prezenty.
W przekazie marketingowym marka lubi podkreślać, że angażuje się w ochronę środowiska i zrównoważony rozwój. Meble w warszawskim sklepie zostały stworzone z tworzywpochodzących z recyklingu, a płytki podłogowe zawierają do 45 proc. materiałów pochodzących z recyklingu, zaś oświetlenie to lampy LED o niskim zużyciu energii.
W dniu otwarcia klienci sklepu będą mogli własnoręcznie zrobić bombę bąbelkową, maskę lub inny kosmetyk. Ponadto pierwsze sto osób, które zrobią zakupy w warszawskim sklepie, otrzymają mały upominek.
Sklepy TXM przynosiły straty
Jedne sklepy pojawiają się w przestrzeni handlowej, inne znikają. Sąd Rejonowy w Warszawie ogłosił upadłość spółki TXM, która zarządzała siecią prawie 200 sklepów z artykułami wyposażenia domowego, ubraniami i tekstyliami. Wniosek o upadłość został złożony 30 kwietnia 2022 roku. „Podstawowymi czynnikami leżącymi u podstawy decyzji zarządu były osiągane wyniki finansowe oraz sytuacja płynnościowa, zdeterminowane w trakcie ostatnich dwóch lat przez negatywny wpływ pandemii COVID-19, a jednocześnie brak wsparcia państwa dla TXM jako podmiotu bezdyskusyjnie dotkniętego skutkami pandemii” – napisano w komunikacie.
W 2021 roku strata operacyjna TXM wyniosła 15,3 mln zł wobec 22,3 mln zł straty rok wcześniej.
Czytaj też:
Żabka otworzyła sklep numer 9000. Jego lokalizacja zaskakujeCzytaj też:
Dyrektywa Omnibus. UOKiK przyjrzy się sklepom