Niemiecki gigant otwiera pierwsze placówki w Polsce. W planach jest 400 sklepów

Niemiecki gigant otwiera pierwsze placówki w Polsce. W planach jest 400 sklepów

Sklep Woolworth
Sklep Woolworth Źródło: materiały prasowe
Niemiecki gigant zapowiada dynamiczny rozwój w naszym kraju. Wkrótce dyskonty Woolworth pojawią się w wielu polskich miastach. Jedną z pierwszych swoich placówek firma zamierza otworzyć w Galerii Bawełnianka w Bełchatowie.

Galeria Bawełnianka w Bełchatowie to jedno z najnowocześniejszych centrów handlowo-rozrywkowych w regionie łódzkim. Dom handlowy mieści się w sercu miasta, na terenie dawnych Bełchatowskich Zakładów Przemysłu Bawełnianego. Pośród wielu znanych firm działających na polskim rynku, jednym z najemców będzie niemiecka sieć domów towarowych Woolworth.

Niemiecka firma wynajęła lokal w bełchatowskiej galerii

Firma wynajęła 850 mkw. powierzchni w bełchatowskiej galerii. W ofercie pojawią się zarówno artykuły gospodarstwa domowego, elektroniki, wyposażenia domu, tekstyliów jak i dekoracji, zabawek czy artykułów plastycznych. Firma Woolworth zamierza konkurować na polskim rynku ze sklepami takich sieci jak Pepco, Action, KiK czy Dealz. Punkt w bełchatowskiej galerii będzie jednym z pierwszych salonów tej marki w Polsce.

Kolejne sklepy niemieckiego giganta powstaną wiosną tego roku w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Katowicach i Zielonej Górze. Na tym jednak nie koniec. Niemiecki inwestor zapowiedział dynamiczny rozwój w naszym kraju. „W pierwszym roku działalności detalista planuje uruchomić od 15 do 25 sklepów, w drugim roku 30, a w kolejnym 50 placówek” — informuje portal wiadomoscihandlowe.pl.

Ambitne plany niemieckiej firmy. Planują otworzyć czterysta placówek

W kolejnych latach może powstać jeszcze więcej inwestycji. „Woolworth widzi potencjał dla czterystu placówek w średnioterminowej perspektywie. Mają one dysponować gamą około 6 tysięcy produktów” — czytamy.

„Rozwijamy się tak szybko, jak żaden inny dom towarowy w Niemczech” – informuje właściciel marketów na stronie internetowej. „Rozpoczęliśmy działalność w 2010 roku od 158 domów towarowych. Obecnie posiadamy ponad 500 sklepów w niemieckich śródmieściach, centrach handlowych i sklepach specjalistycznych. Teraz planujemy wystartować także w Polsce!” – dodaje.

Niemiecka sieć dyskontów poszukuje lokalizacji i pracowników

Obecnie przedstawiciele niemieckiej sieci poszukują zarówno lokalizacji dla swoich sklepów jak i pracowników. Woolworth szuka punktów handlowych zarówno w parkach i centrach handlowych, a także w często uczęszczanych strefach ruchu pieszych jak i w pobliżu miejsc handlowych w centrach miast. Dyskonty poszukują m.in. kierownika ds. ekspansji, księgowego, kierowników i pracowników sklepów oraz osób do działu usług IT.

Woolworth to już druga niemiecka firma, która zapowiedziała w tym roku znaczne inwestycje nad Wisłą. W marcu na polskim rynku pojawiła się sieć sklepów Mix Markt. Jej placówki są już obecne w trzech miastach na południu kraju. Firma jest konkurencją dla marketów Biedronki i Lidla.

Mix Markt już dziś kusi klientów „najlepszymi cenami”. W ofercie dyskontu znajdziemy nie tylko mięso, nabiał czy świeże warzywa i owoce. To, czym będzie wyróżniała się niemiecka sieć od innych dyskontów na polskim rynku to produkty z różnych krajów tzw. etnoprodukty.

Czytaj też:
Warzywa i owoce z importu dominują na bazarach. Niebawem pierwszy większy wysyp polskich produktów
Czytaj też:
Piwo w proszku. Niemiecki browar opracował specjalną recepturę

Opracował:
Źródło: wiadomoscihandlowe.pl