Dino inwestuje w nowe centrum dystrybucyjne. Wyda 130 mln złotych

Dino inwestuje w nowe centrum dystrybucyjne. Wyda 130 mln złotych

Dino Polska
Dino Polska Źródło: Shutterstock
Sieć handlowa Dino Polska zbuduje w Wielkopolsce centrum dystrybucyjne o powierzchni 45 tys. metrów kwadratowych. Na inwestycję spółka planuje przeznaczyć 130 mln złotych.

Dino Polska informuje, że 29 maja 2023 r. podjął decyzję w sprawie rozpoczęcia budowy nowego centrum dystrybucyjnego spółki w miejscowości Bolewicko w województwie wielkopolskim. W związku z Inwestycją spółka będzie zawierała szereg umów z niezależnymi od spółki podmiotami wyspecjalizowanymi w realizacji takiej inwestycji, w tym z podmiotem, który będzie pełnił rolę generalnego wykonawcy. Inwestycja będzie polegała na kompleksowej budowie i wyposażeniu m.in. mroźni, chłodni, magazynów z kontrolowaną temperaturą, magazynu suchego oraz części socjalno-biurowych wraz z towarzyszącą infrastrukturą techniczną, drogami wewnętrznymi i miejscami parkingowymi. Planowana łączna powierzchnia magazynowa centrum dystrybucyjnego wyniesie ok. 45 tys. m2” – czytamy w komunikacie spółki.

Dino buduje centrum dystrybucyjne

Budowa będzie finansowana ze środków własnych spółki. „Celem nowego centrum dystrybucyjnego będzie obsługa dostaw towarów do rosnącej liczby sklepów Dino i wsparcie dalszej ekspansji geograficznej sieci” – czytamy w komunikacie.

Wcześniej sieć informowała, że w długiej perspektywie czasowej zamierza otwierać jedno lub dwa nowe centra dystrybucyjne rocznie.

Polska sieć rośnie

8 maja sieć Dino Polska opublikowała kwartalny raport finansowy. W pierwszych trzech miesiącach tego roku firma niemal podwoiła sprzedaż oferowanych produktów i znacznie zwiększyła zyski. Było to możliwe m.in. dzięki systematycznie otwieranym nowym sklepom.

„Jeśli chodzi o wolumeny, to oczywiście widzimy, że klient jest w tej chwili bardziej ostrożny. Robi bardzo przemyślane zakupy” — powiedział Michał Krauze z zarządu spółki Dino Polska w rozmowie z ISB News. „W naszym przypadku widzimy cały czas wzrost wolumenu i wartości koszyka, wynikający głównie z trafficu” (ruchu drogowego) — dodał.

Czytaj też:
Lista 200 Największych Polskich Firm 2023
Czytaj też:
Dino, Biedronka i Lidl zarzuciły sieci na pracowników. Praca w miejscowościach turystycznych kontra etat