10 lat bankowości dla najmłodszych w PKO Banku Polskim
Artykuł sponsorowany

10 lat bankowości dla najmłodszych w PKO Banku Polskim

Świnka skarbonka
Świnka skarbonka Źródło: Shutterstock
10 lat temu, 1 lipca 2013 r. PKO Bank Polski wystartował z ofertą PKO Junior. W ciągu minionej dekady skorzystało z niej prawie 730 tys. dzieci do 12. roku życia. Z okazji jubileuszu bank zapowiedział zmiany w wyglądzie i działaniu aplikacji oraz serwisu internetowego PKO Junior dla dzieci i rodziców.

Jedną ze zmian jest rozszerzenie opcji logowania, które obejmuje teraz także kod PIN lub biometrię (odcisk palca lub rozpoznawanie twarzy). Zmiany w wyglądzie aplikacji to m.in. wygodniejszy ekran startowy i wyszukiwanie funkcji w dolnym menu. Wzmocnione zostały też niewidoczne dla użytkownika elementy związane z bezpieczeństwem, w tym z bezpiecznym połączeniem aplikacji PKO Junior z serwisem bankowości internetowej.

– Jednym z celów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25 „Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość” jest wzmocnienie naszego wizerunku jako banku innowacyjnego, który jest atrakcyjny dla młodych klientów – powiedziała Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim. Jednym z elementów służących do osiągnięcia tego celu ma być właśnie nowa aplikacja PKO Junior. Nie tylko atrakcyjniejsza dla młodych użytkowników, ale i wygodniejsza i bardziej intuicyjna w obsłudze.

– Dzięki aplikacji dziecko pod czujnym okiem rodziców zdobywa praktyczną umiejętność obsługi mobilnego konta bankowego, uczy się podstawowych umiejętności związanych z zarządzaniem swoimi pieniędzmi i oszczędzaniem oraz rozwija systematyczność – podkreśliła Katarzyna Dziwulska. – Aplikacja łączy w sobie cele społeczno-edukacyjne oraz biznesowe i wierzymy, że dzięki niej zwiększy się nie tylko baza naszych młodych klientów, ale również świadomość usług finansowych – dodała.

Aplikację PKO Junior można instalować w smartfonach z systemami Android i iOS. W zależności od ustawień systemowych nowa wersja aplikacji zaktualizuje się automatycznie, zastępując dotychczasową lub trzeba ją będzie pobrać bezpośrednio ze sklepu z aplikacjami.

Kolejne udogodnienia, w tym płatności BLIK-iem oraz możliwości rozszerzonego zarządzania aplikacją dla dzieci przez rodziców poprzez serwis internetowy iPKO i aplikację mobilną IKO pojawią się niedługo w ofercie PKO Junior – zapowiada bank.

– Nowa aplikacja jest tworzona w technologii Flutter, dzięki czemu wszelkie udogodnienia i zmiany będą wprowadzone szybciej i równolegle na obu głównych platformach mobilnych Android i iOS – zaznaczył Łukasz Kuc, dyrektor Biura Kanałów Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

10 lat z bankowością dla dzieci

PKO Bank Polski był pierwszym bankiem na polskim rynku, który wprowadził ofertę kont dla dzieci, w tym przeznaczonym specjalnie dla nich serwis transakcyjny i aplikację mobilną. Serwis internetowy PKO Junior działa od 1 lipca 2013 r., a aplikacja mobilna – od maja 2016 r. Serwis był jednym z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych, a zarazem kompleksowym programem edukacji finansowej.

W skład oferty PKO Junior wchodzą: oprocentowane PKO Konto Dziecka, karta debetowa PKO Junior, aplikacja i serwis PKO Junior, oprocentowane Pierwsze Konto Oszczędnościowe, ubezpieczenie NNW dzieci i młodzieży od 0 do 20 roku życia oraz materiały edukacyjne.

Po ukończeniu 13. roku życia PKO Konto Dziecka automatycznie zostaje przekształcone w PKO Konto dla Młodych, z którego można korzystać aż do 26. urodzin. Z PKO Konta dla Młodych można korzystać bez opłat – prowadzenie rachunku oraz wypłaty ze wszystkich bankomatów w Polsce i zagranicą są bezpłatne. Rodzic, który również jest klientem PKO Banku Polskiego ma wgląd w swoim systemie bankowości internetowej iPKO do transakcji realizowanych przez dziecko.

W najnowszej edycji rankingu „Złoty Bankier 2023” oferta PKO Banku Polskiego zajęła 2. miejsce w kategorii „Konto dla dziecka”.

W nowym roku szkolnym PKO Bank Polski zaproponuje uczniom szkół ponadpodstawowych specjalny program edukacji finansowej m.in. wykorzystujący gogle rzeczywistości wirtualnej do nauki zasad cyberbezpieczeństwa.

Bankowość dla dzieci PKO w liczbach

Z oferty PKO Junior w trakcie minionej dekady skorzystało łącznie prawie 730 tys. dzieci. Obecnie 80 proc. dzieci, które w ramach tej oferty mają PKO Konta Dziecka dostaje na swoje konto pieniądze regularnie co miesiąc – najczęściej „kieszonkowe” od rodziców.

Ogółem na dziecięcych kontach w PKO Banku Polskim, zarówno na PKO Junior, jak i na Pierwszym Koncie Oszczędnościowym poniżej 13. r.ż. i kontach SKO uczniów, znajduje się dziś 2 mld 174,5 mln zł.

Dzieci wykonują średnio w miesiącu dziewięć transakcji bezgotówkowych, a 98,7 proc. wszystkich ich transakcji to płatności kartą. Najmłodsi klienci nie tylko wydają, ale i starannie oszczędzają, najczęściej ich skarbonki (cele oszczędzania), które deklarują serwisie PKO Junior to – hasłowo: „gry”, „komputer”, „smartfon”, „przyszłość/marzenia”, „wakacje/wyjazd”.

Źródło: PKO Bank Polski