To koniec pewnej epoki. Sprzedano centrum handlowe

To koniec pewnej epoki. Sprzedano centrum handlowe

Centrum handlowe, zdjęcie ilustracyjne
Centrum handlowe, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Shutterstock
Popularne centrum handlowe we Wrocławiu ma nowego właściciela. Union Investment sprzedał galerię Magnolia Park za kwotę grubo przekraczającą 1 mld zł.

Centrum handlowe Magnolia Park na mapie stolicy Dolnego Śląska jest od 2007 r. W 2015 r. rozbudowano kompleks, czyniąc go jednym z największych w kraju. W dwupoziomowej galerii mieści się ok. 250 sklepów, restauracji, kawiarni i punktów usługowych.

Magnolia sprzedana. Dlaczego?

Dotychczasowy właściciel wycofuje się z Polski. W związku z tym, posiadająca swoją bazę w Niemczech firma Union Investment Group pozbyła się dolnośląskiej galerii. Nowym właścicielem został fundusz NEPI Rockcastle. Według Polskiej Rady Centrów Handlowych spółka jest zarejestrowana na Mauritiusie. Notowana jest z kolei na giełdzie w Republice Południowej Afryki.

Czytaj też:
Handel we wszystkie niedziele, dodatkowe urlopy. Przewodniczący Suchoń tłumaczył

To nie pierwsza polska galeria, którą przejmuje NEPI Rockcastle. Wśród nich są już m.in:

  • Bonarka Kraków
  • Focus Mall Zielona Góra
  • Forum Gdańsk
  • Galeria Warmińska Olsztyn
  • Centrum Handlowe Karolinka Opole
  • Galeria Copernicus w Toruniu

Za ile kupiono Magnolia Park?

Za rekordową kwotę, niespotykaną dotychczas w przypadku takich transakcji w Polsce. Mowa tutaj dokładnie o kwocie 373 mln euro (ponad 1.5 mld zł).

Nowi właściciele nie muszą się obawiać o brak klientów w centrum handlowym. Z oficjalnych danych na stronie magnoliapark.pl wynika, że rocznie galerię odwiedza blisko 11 mln osób. Przestrzeń handlowa jest wykorzystywana obecnie w 99 proc. Odbywają się tam również eventy promocyjne, a także wydarzenia kulturalne i rozrywkowe.

Wcześniej, do 2007 r. obiekt nosił nazwę Galeria Legnicka, ze względu na położenie przy ul. Legnickiej 58. Później gruntownie rozbudowano i zmodernizowano galerię, już z nową nazwą, Magnolia Park. Zmiana była częścią strategii rebrandingu, mającej na celu dostosowanie obiektu do nowych standardów i rozszerzenie oferty handlowo-usługowej.

Źródło: gazetawroclawska.pl/businessinsider.pl/opracowanie własne