Stadion Narodowy zarabia coraz więcej. Kolejny rok z zyskiem większym od poprzedniego

Stadion Narodowy zarabia coraz więcej. Kolejny rok z zyskiem większym od poprzedniego

Dodano:   /  Zmieniono: 
PGE Narodowy w Warszawie
PGE Narodowy w Warszawie Źródło: Fotolia / marcincom
PGE Narodowy zakończy rok 2016 z wynikiem finansowym znacząco lepszym wynikiem aniżeli w 2015 roku, o czym poinformował prezes spółki PL.2012+, która jest operatorem stadionu, Jakub Opara.

– PGE Narodowy zakończy 2016 rok na operacyjnym plusie z bardzo dobrym wynikiem finansowym. Zgodnie z prognozą, zysk operacyjny będzie znacząco lepszy niż w 2015 roku - poinformował Opara na konferencji prasowej podsumowującej kończący się czwarty rok działalności spółki. – Warto podkreślić, że mimo wyłączenia obiektu na dwa miesiące w związku z organizacją prestiżowego szczytu NATO, udało nam się wygenerować przychody powyżej założonego budżetu na 2016 rok, w szczególności dzięki wydarzeniom całostadionowym, B2B oraz wynajmie powierzchni biurowych – dodał prezes.

W lipcu 2016 roku na PGE Narodowym na odbył się szczyt NATO. Na płycie areny powstało miasteczko konferencyjne. Do dyspozycji organizatorów oddano także przestrzeń biurową o powierzchni ok 15 tys. m2. – Organizacja szczytu NATO na PGE Narodowym pokazała, że nasz obiekt w krótkim czasie stał się bardzo ważnym miejscem na konferencyjnej mapie Polski i Europy – podkreślił Opara.

Wskazał, że dziki drobiazgowo przestrzeganym procedurom wszystkie zaplanowane na ten rok imprezy odbyły się zgodnie z planem, a wszystkie elementy techniczne funkcjonowały prawidłowo. W 2016 roku PGE Narodowy gościł 10 dużych wydarzeń sportowych, w tym m.in. mecze polskiej reprezentacji, maraton i mityng lekkoatletyczny. Podczas LOTTO Warsaw FIM SGP of Poland padł rekord frekwencji w historii żużla (70 tysięcy kibiców).

– Rekordowe wyniki świadczą o tym, że PGE Narodowy z roku na rok radzi sobie coraz lepiej, a obiekty takie jak stadiony mogą zarabiać na swoje utrzymanie. Po trudnych latach rozruchu w 2012 i 2013 roku gdzie stadion notował straty, wreszcie możemy cieszyć się z tego, że PGE Narodowy jest na dużym plusie i nie trzeba do niego dokładać – podsumował wyniki prezes.

– Aby utrzymać status lidera „przemysłu czasu wolnego”, chcemy zapewnić naszym gościom możliwości aktywnego spędzenia czasu nie tylko na terenie naszego obiektu, ale również na błoniach PGE Narodowego. Zgodnie z zapowiedziami, w 2016 roku rozpoczęliśmy prace nad projektem, który ma stać się ważną częścią przestrzeni miejskiej stolicy. Chcemy stworzyć miejsce dla rodzinnego spędzania czasu. Bezpieczne, przyjazne, atrakcyjne i wspierające relacje międzypokoleniowe. Projektujemy je także z myślą o osobach z ograniczoną sprawnością. Chcemy również wspierać działalność amatorskich organizacji sportowych działających w otoczeniu naszego obiektu. W tym roku przygotowaliśmy strategię, określiliśmy zakres inwestycji i rozstrzygnęliśmy konkurs na projekt pierwszego etapu – podkreślił prezes PL.2012+.

W planie inwestycji są m.in. strefy treningowe dla rolek, street workout i deskorolek, trasy spacerowe, boiska streetball, wypożyczalnia PGE Narodowego i „Zielona strefa”. Przy bramach od ulicy Zielenieckiej ma powstać targ śniadaniowy i strefa piknikowa. Projekt zakłada również stworzenie galerii plenerowej i galerii sław upamiętniającej wizyty wyjątkowych osób lub wyjątkowe osiągnięcia w przestrzeni PGE Narodowego. Dla najmłodszych na błoniach wokół areny mają powstać rozproszone strefy zabaw, a dla seniorów strefa aktywności z przyrządami dostosowanymi do tej grupy wiekowej, podała spółka.

– W 2016 roku, również zgodnie z obietnicą, do sprzedaży trafiły nasze własne gadżety z logo PGE Narodowego. To dopiero początek uruchomionego przez nas projektu komercjalizacji pamiątek. Wyceniliśmy także licencję na komercyjne wykorzystanie wizerunku PGE Narodowego. W tym roku nasza arena pojawiła się w grach, książkach i kampaniach reklamowych znanych marek – poinformował Opara.

W 2016 roku na PGE Narodowym odbyło się 19 imprez masowych, 200 wydarzeń społecznych i 280 wydarzeń biznesowych.

Plan na 2017 rok zakłada organizację przynajmniej 24 wydarzeń całostadionowych, kilkuset wydarzeń biznesowych i społecznych. Kontynuowany także będzie proces pozyskiwania nowych partnerów, poinformował prezes. – Dopinamy kalendarz przyszłorocznych wydarzeń. Poza potwierdzonymi już imprezami, takimi jak mecze polskiej reprezentacji w eliminacjach Mistrzostw Świata, PZM Warsaw FIM Speedway Grand Prix of Poland, czy koncertami Coldplay, Depeche Mode i Robbiego Williamsa, mogę zdradzić, że prawdopodobnie pojawią się także inne dyscypliny sportowe. Pracujemy też nad autorskimi formatami wydarzeń – ujawnił prezes PL.2012+. PL.2012+ rozpoczęła funkcjonowanie w lutym 2008 roku, jako PL.2012 - spółka celowa Ministerstwa Sportu i Turystyki. Od 1 stycznia 2013 roku spółka PL.2012+ jest operatorem PGE Narodowego.

Źródło: ISBnews