Lisiecki i Blaisdell tworzą Copernicus Ventures Int., by pomagać przedsiębiorcom w dostępie do rynku kapitałowego USA

Lisiecki i Blaisdell tworzą Copernicus Ventures Int., by pomagać przedsiębiorcom w dostępie do rynku kapitałowego USA

Copernicus Ventures Int. ma na celu wspieranie rozwoju przedsiębiorczości poprzez zaangażowanie kapitałowe oraz merytoryczne w europejskie młode firmy, które chcą nadać swojej aktywności wymiar globalny i działać według paradygmatów i możliwości jakie stwarza amerykański rynek kapitałowy.
Z dostępem do znacznie większych środków na przedsięwzięcia wysokiego ryzyka na amerykańskim rynku (high-risk/high-return),  które są tam o wiele łatwiej osiągalne niż gdziekolwiek indziej na świecie, platforma Copernicus Ventures pozwoli przedsiębiorcom na maksymalne wykorzystanie ich potencjału i uzyskanie wyższej wyceny projektów. Z drugiej strony, Copernicus Ventures zaoferuje amerykańskim i światowym inwestorom dostęp do najlepszych europejskich start-up’ów, które mogą stać się amerykańskimi firmami.   

Porozumienie w sprawie powołania Copernicus Venture Int. podpisali podczas konferencji AlwaysOn na NASDQ w Nowym Jorku Eva Blaisdell i Michał Maciej Lisiecki. Copernicus Ventures będzie również parasolową marką obejmującą wszystkie obszary współpracy Blaisdell i Lisieckiego, którzy od ponad roku pracują nad kilkunastoma wspólnymi przedsięwzięciami po obu stronach Atlantyku.

Blaisdell przez lata prowadzenia działalności zajmowała się nie tylko własnymi przedsięwzięciami, ale również wspierała wiele europejskich firm i start-up’ów. - Odkrywamy tajemnicę amerykańskiej eksplozji  start-up’ów i ich wycen. Nie mogę się doczekać, aby wykorzystać moją strategię, zasoby oraz pozycję w Dolinie Krzemowej i Hollywood, nadając gospodarce nowy impuls i stając się motorem zmian dla start-up’ów z Europy. To nie jest kolejna wycieczka do Stanford, ale prawdziwa rewolucja. Moi amerykańscy partnerzy już czekają – mówi Eva Blaisdell.

- Przedsięwzięcie to ma charakter długoterminowy. Powstało po ponad rocznej kooperacji, w której z Evą świetnie się uzupełniamy jako niezależni przedsiębiorcy. To co nas łączy, to zaangażowanie i duch przedsiębiorczości, można powiedzieć, że jesteśmy przedsiębiorcami seryjnymi, serial entrepreneurs. Naszym celem jest jak najlepsze wykorzystanie naszych kompetencji, relacji i doświadczenia oraz obecności na dwóch kontynentach – komentuje powołanie Copernicus Ventures Lisiecki.  

- Copernicus Ventures stawia na odwagę, energię i przedsiębiorczość, jaką mamy my, Polacy, Europejczycy, oraz na amerykańską niezależność, wizję i kreatywność. Naszą działalność prowadzimy we współpracy z wieloma partnerami i to właśnie połączenie naszych możliwości pozwala nam stworzyć sieć znaczących inwestorów i partnerów ‘z najwyższej półki’, a to z kolei daje niezwykłą energię do działania – dodaje Blaisdell. 

Dlaczego Copernicus

Nazwa Copernicus nawiązuje do postaci wybitnego polskiego astronoma Mikołaja Kopernika, który miał odwagę podważać porządek świata. Podobnie twórcy Copernicus Ventures Int. chcą dokonać przełomu w myśleniu o inwestowaniu w start-up’y.

Obszary współpracy

Współpraca w ramach Copernicus Ventures Int. dotyczy kilkunastu przedsięwzięć i firm prowadzonych przez Lisieckiego i Blaisdell, m.in.:

•    Projekt Round Table Mixer – Edition: Space, Defence & Technology - spotkanie promujące wiedzę o eksploracji przestrzeni kosmicznej, gałęziach biznesu związanych z przemysłem kosmicznym, obronnym jak i nowymi technologiami. Pierwsza edycja spotkania odbędzie się w Polsce, kolejna – w 2016 r. w Kalifornii.

•    California Space Center – projekt wymyślony i ufundowany przez Evę Blaisdell, który powstaje w pobliżu bazy lotniczej Vanderberg, a w którym ma powstać wyjątkowy amfiteatr, z którego będzie można podziwiać starty rakiet z wyrzutni rakietowych. Powstanie tam również unikalny ekosystem mediów, technologii, rozrywki i nauki. Blaisdell zamierza stworzyć tam nową Kosmiczną Dolinę – centrum badań i wykorzystania przestrzeni kosmicznej. W konsorcjum, które tworzy Blaisdell, są m.in. takie firmy, jak Bechtel, Sony czy Imax.

•    Media. Projekt Machina International był prezentowany w ostatnim tygodniu w Nowym Jorku potencjalnym partnerom. Ma to być unikalna platforma łącząca świat muzyki, kultury i rozrywki ze społecznościami, które się wokół nich tworzą. Wykorzystując wiedzę o amerykańskim i międzynarodowym rynku mediów i nowych technologii, Copernicus Ventures może stworzyć międzynarodową platformę medialną o globalnym zasięgu – co wpisuje się w strategię Media Eco-System w ramach stworzonych przez Blaisdell i California Space Center.

•    Copernicus Ventures Int. , które jako jedne z pierwszych przedsięwzięć wesprze dwie polskie firmy, które już w ubiegłym tygodniu, dzięki współpracy z Lisieckim i Blaisdell prezentowały się potencjalnym partnerom na amerykańskim NASDAQ. Saule Technologies (www.sauletech.com), która jako jedna z pierwszych firm na świecie pracuje nad komercyjnym wykorzystaniem perowskitów oraz NOIDSS Sp. z o. o. (www.noidss.com), która wdraża rozwiązania technologiczne dla różnych rynków zbytu z uwzględnieniem ich społecznego kontekstu (m.in. platformy cyfrowe dla niewidomych i niedowidzących, alkoholowa blokada samochodu z identyfikacją użytkownika oraz Armageddon - międzynarodowy system ostrzegawczy przed zdarzeniami niepożądanymi lokalnymi i globalnymi).
O twórcach Copernicus Ventures Int.

Założyciele

Eva Blaisdell, niezależna przedsiębiorczyni, założycielka wielu start-up’ów, która pracowała z największymi amerykańskimi firmami. Jest Amerykanką polskiego pochodzenia, od lat zaangażowaną w tworzenie i rozwój nowoczesnych projektów. Jej partnerami w tych przedsięwzięciach są m.in. Sony, Amazon, NAGRA, Apple, IBM oraz elita przemysłu filmowego i technologicznego i świata rozrywki Hollywood, a także najwięksi inwestorzy. Jej projekty dają firmom nie tylko nowe możliwości dotarcia do milionowej publiczności w centrum światowej rozrywki w Los Angeles, ale także gwarantują światową wycenę. Blaisdell była jedną z pierwszych kobiet, które piastowały najwyższe stanowiska w Dolinie Krzemowej. Byłą również dyrektorem generalnym firmy Compaq na Polskę. Założyła pierwszą amerykańską fundację w Polsce i stała się mistrzynią w wykorzystaniu technologii jako nośnika zmian ekonomicznych i społecznych oraz wspierania przedsiębiorczości. Ma odczyty i wykłady na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych, bywa gościem polskich uczelni.  

Michał M. Lisiecki, dziś 39-latek, który swoją pierwszą firmę stworzył, mając lat 16. Od blisko 20 lat działa w branży mediów. Rozpoczynając działalność wydawniczą z kapitałem zaledwie 2000 USD i wydając magazyn studencki – tworzył wiele nowych przedsięwzięć i zbudował PMPG Polskie Media -  grupę kapitałową działającą na rynku mediów. Obecnie jego firma jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie (GPW: PGM), a spółki zależne są wydawcami dwóch ważnych polskich tygodników opiniotwórczych. Jest również twórcą Round Table Mixer – spotkań młodego pokolenia Polaków, nowego „okrągłego stołu”. Jest członkiem prestizowej YPO (Young Presidents Organizations). Ukończył Zachodniopomorską Szkołę Biznesu, Uniwersytet Szczeciński i studium zarządzania na Harvard Business School.

Kontakt:
Copernicus Ventures:
Facebook
Twitter

Michał M. Lisiecki
Facebook
Twitter

Eva Blaisdell
Facebook
Twitter

Komunikacja w imieniu Copernicus Ventures Int.:

PMPG Polskie Media SA
Facebook
Twitter

Anna Pawłowska-Pojawa, PR Manager
PMPG Polskie Media SA
e-mail: a.pawlowska@pmpg.pl
mob.: +48 508 040 660

Czytaj także

 0