Marka Orange, którą wprowadzi do Polski France Telecom, udziałowiec TPSA, nie obejmie usług telefonii stacjonarnej.
Przedstawiając inwestorom i analitykom swoją strategię rozwoju na najbliższe trzy lata, francuski operator przyznał, że ostatnio analizował możliwość objęcia globalną marką Orange wszystkich usług, świadczonych przez grupę (do której należy także TP SA), ostatecznie zdecydował się ograniczyć jej zakres. Jak mówili szefowie FT, nie zamierzają zmieniać kształtowanych latami marek narodowych ze względu na przywiązanie do niej lokalnych klientów, w tym także marki Telekomunikacji Polskiej dla usług stacjonarnych.
W ciągu najbliższych 18 miesięcy Orange stanie się natomiast wspólną, międzynarodową marką grupy France Telecom w usługach dla biznesu oraz związanych z nowymi techonologiami, m.in. w szerokopasmowym Internecie i telefonii komórkowej. W Polsce - oprócz już zapowiedzianej zmiany marki sieci Idea na Orange - przyjmie ją też np. Neostrada.
Ograniczony zasięg Orange oznacza też mniejsze koszty zmiany marki. PTK Centertel będzie musiał np. przez 10 lat płacić za używanie marki 1,6 proc. swych przychodów.
em, "Rzeczpospolita"