GDDKiA zrywa umowy z Salini. Długa lista nieprawidłowości

GDDKiA zrywa umowy z Salini. Długa lista nieprawidłowości

Autostrada, zdjęcie ilustracyjune
Autostrada, zdjęcie ilustracyjune Źródło: Pixabay / knollzw
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała dziś o rozwiązaniu umów z firmą Salini. Chodzi o kontrakty na budowę obwodnicy Częstochowy w ciągu autostrady A1 oraz fragment trasy S3. Powodem są liczne nieprawidłowości po stronie generalnego wykonawcy.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad straciła cierpliwość do Salini. Generalny wykonawca obwodnicy Częstochowy i trasy S3 nie wywiązywał się z umownych terminów. GDDKiA postanowiła więc rozwiązać umowy z firmą.

Duże opóźnienia

GDDKiA postanowiła odstąpić od umów na budowę obwodnicy Częstochowy oraz trasy S3 głównie z powodu dużych opóźnień w wykonywaniu robót. W przypadku drogi ekspresowej S3 opóźnienie szacowanej jest już na ponad 9 miesięcy, a budowa jest zaawansowana w 75 proc. Jeszcze gorzej sytuacja wygląda na budowie obwodnicy Częstochowy w ciągu autostrady A1. Według pierwszych założeń obwodnica miała zostać oddana do użytku jeszcze w III kwartale 2018 roku.

Długa lista nieprawidłowości

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad na swojej stronie internetowej opublikowała komunikat, z którego wynika, że firma Salini Polska, wiekokrotnie złamała zapisy umowy. Chodzi między innymi o nieprzestrzeganie terminów budowy poszczególnych etapów inwestycji i brak regulacji płatności dla podwykonawców. W związku z tym GDDKiA postanowiła zerwać oba kontrakty zawarte z firmą.

„Po wielokrotnych wezwaniach Generalnego Wykonawcy firmy Salini Polska, do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem, GDDKiA w oparciu o twarde dane podjęła decyzję o odstąpieniu od umów z konsorcjum realizującym budowę autostrady A1 pomiędzy węzłami Rząsawa i Blachownia, odcinek F oraz drogę ekspresową S3 od węzła Kaźmierzów do węzła Lubin Północ.

Konsorcjum firm, z Salini Polska w roli lidera, mimo wielokrotnych wezwań, w trybie kontraktowym 15.1 nie realizowało prac objętych kontraktem. Wykonawca prowadził kontrakty niezgodnie z zawartymi umowami, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji kontraktu w tym realizacji postępu robót zgodnego z harmonogramem oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów”. –czytamy w oficjalnym komunikacie GDDKiA.

Czytaj też:
GDDKiA zakończyła nabór ofert na poszerzenie autostrady A2