DHL postawił na oszczędne samoloty Amerykanów

DHL postawił na oszczędne samoloty Amerykanów

Nowe samoloty DHL kupione od Boeinga
Nowe samoloty DHL kupione od Boeinga Źródło: DHL
DHL Express rozszerza swoją flotę o frachtowce Boeing 767-300 Freighters. Dlaczego akurat te? Ekonomia i ekologia idą w tym przypadku w parze.

Jeden z wiodących dostawców usług związanych z przesyłkami ekspresowymi oraz Boeing, największa na świecie firma lotnicza, ogłosiły właśnie współpracę w przekazanej mediom informacji.

W jej ramach DHL Express włącza do swojej floty cztery samoloty 767-300 Boeing Converted Freighters (BCF). Firma kontynuuje w ten sposób modernizację rosnącej floty, wzbogacając ją o – według niej – efektywne kosztowo i niezawodne frachtowce.

Nowe samoloty DHL kupione od Boeinga

Współpraca z firmą Boeing to kolejny krok na drodze ku modernizacji międzykontynentalnej floty długodystansowej DHL Express, dzięki któremu firma będzie mogła wykonywać bardziej ekologiczne i wydajniejsze loty. Aby sprostać potrzebom DHL Express oraz globalnie rosnącemu zapotrzebowaniu na usługi ekspresowe, Boeing przekształca samoloty z zastosowań pasażerskich na frachtowe.

Nowe samoloty DHL kupione od Boeinga

– Cieszymy się, że możemy włączyć do naszej sieci lotniczej kolejne frachtowce z linii B767 – mówi Geoff Kehr, wiceprezes ds. zarządzania flotą DHL Express. – Od wielu lat w skład naszej globalnej floty wchodzi model 767-300F. Z niecierpliwością oczekujemy pojawienia się u nas kolejnych modeli 767-300BCF. Ten typ frachtowców oferuje sprawdzoną wszechstronność. Doceniamy możliwość systematycznego zwiększenia naszej wydajności przy jednoczesnej poprawie wpływu naszych działań na środowisko, co przybliża nas do realizacji założeń „Strategii 2025”. A przy okazji zapewniamy naszym klientom najwyższej jakości usługi – mówi Geoff Kehr.

767 Freighter charakteryzuje się najniższymi bezpośrednimi kosztami operacyjnymi i najlepszym stosunkiem ładowności do masy. Pozwala to liniom lotniczym na rozwijanie nowych możliwości na rynkach długodystansowych, regionalnych czy rynkach dostawców. 767-300BCF ma praktycznie taką samą zdolność ładunkową, jak produkcyjny frachtowiec 767-300F. Może on unieść około 50 ton ładunku strukturalnego na dystansie około 3000 mil morskich (w przybliżeniu 5556 kilometrów), przy maksymalnej masie startowej 412 tys. funtów (około 186 880 kilogramów).

Czytaj też:
Kolejna groźna usterka w Boeingach 737 Max? Jest spowodowana tym, że nie latają

Źródło: DHL, Boeing