W gmachu GPW spotkali się, aby rozmawiać o przyszłości Centralnego Portu Komunikacyjnego, przedstawiciele linii lotniczych, oraz reprezentujący stronę rządową – Mikołaj Wild, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego i Paweł Borys, prezes Polskiego Funduszu Rozwoju. Operatorzy lotniczy, którzy wzięli udział w spotkaniu to, między innymi, PLL LOT, Lufthansa, Turkish Airlines, Emirates Airlines i Belavia.
„Dzisiaj na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie odbył się pierwszy tzw. +okrągły stół+ z udziałem m.in. linii lotniczych, które wyraziły swoje zainteresowanie udziałem, współkształtowaniem tego, czym będzie Centralny Port Komunikacyjny” – powiedział Mikołaj Wild, Pełnomocnik Rządu ds. Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jak zaznaczył Wild, przedstawiciele linii lotniczych pozytywnie odnieśli się do planów rządu, dotyczących budowy nowego lotniska centralnego. Mówili oni, że budowa CPK może pozytywnie wpłynąć na rozwój ich biznesu.
Czytaj też:
Wizz Air idzie śladem Ryanaira i zmienia zasady przewozu bagażu podręcznego
„Cieszy nas, że największa linie lotnicze widzą w tym projekcie taki potencjał, jaki my widzimy. Wierzymy, że ten partycypacyjny sposób prowadzenia inwestycji, włączanie interesariuszy, tych, którzy mają coś do powiedzenia na temat inwestycji, jest dobre zarówno dla samej inwestycji, jak również dla naszych klientów, czyli pasażerów oraz linii lotniczych” – mówił po spotkaniu Mikołaj Wild.
Centralny Port Komunikacyjny to jeden z głównych projektów infrastrukturalnych zakładany w polityce rządu. Projekt ma powstać w gminie Baranów, między Warszawą a Łodzią. Docelowo lotnisko ma obsługiwać 100 mln pasażerów rocznie, a zakładany koszt inwestycji jest szacowany na 30-35 mld zł. CPK ma zostać oddany do użytku pod koniec 2027 roku.