Katarzyna Szulim o wyzwaniach w branży Public Relations
Artykuł sponsorowany

Katarzyna Szulim o wyzwaniach w branży Public Relations

Katarzyna Szulim, CEO Commfort Safety, Sp. z o.o. – warszawskiej Agencji PR i Marketingu
Katarzyna Szulim, CEO Commfort Safety, Sp. z o.o. – warszawskiej Agencji PR i Marketingu Źródło: Materiały prasowe
Katarzyna Szulim, CEO Commfort Safety, Sp. z o.o. - warszawskiej Agencji PR i Marketingu, ekspertka od Public Affairs, zyskuje coraz większe uznanie na arenie międzynarodowej, co potwierdza uzyskanie tytułu „Top PR and Digital Marketing Services in Europe 2025”

Dzień dobry, Pani Katarzyno. Gratuluję tak imponującego wyróżnienia w branży PR, to naprawdę wyjątkowy wynik. Czy mogłaby Pani opowiedzieć, jak zaczęła się Pani przygoda z Public Relations?

Dzień dobry, dziękuję za miłe słowa. Moja przygoda z PR rozpoczęła się blisko ćwierć wieku temu, kiedy branża ta była w Polsce na początku swojej drogi. Zaczynałam od pracy w mediach, w dziennikach, następnie tygodnikach – aż z czasem postanowiłam założyć własną firmę. Zawsze miałam ogromną pasję do ludzi, do komunikacji, do budowania relacji i strategii marketingowych. Inspirowała mnie także dynamika jaką rządzi się biznes, a bez odpowiedniej komunikacji jego rozwój nie mógłby przebiegać płynnie, więc łącząc te wymagania rynkowe stworzyłam markę własną.

Wieloletnia praca w branży to nie tylko sukcesy, ale także wyzwania. Co najbardziej zapadło Pani w pamięć podczas tych blisko 25 lat bycia w biznesie?

Myślę, że najmocniejszym punktem zwrotnym były zmiany, jakie zaszły w branży i to, jak się do nich dostosowaliśmy. Przejście od czasów, gdy dominowały media tradycyjne, do ery mediów społecznościowych i digitalu. To wymagało od nas PR’owców, nieustannego rozwoju i nauki. Największym wyzwaniem w zmiennym, dynamicznym środowisku jest utrzymanie wysokiej jakości usług i zaufania klientów. Praca w PR, kiedy dominowały media tradycyjne to zupełnie inna praca od tej, gdzie obecnie mamy sieć platform społecznościowych – teraz PR ’owcy są w kontakcie ze światem i otoczeniem biznesowym niemalże non stop. I to jest ta największa zmienna, największe wyzwanie zdążyć z komunikatem.

Poza tym, że jest Pani właścicielem Commfort Safety Sp. z o.o, to niedawno została Pani również udziałowcem spółki GPR POLAND, jak wygląda Pani codzienna praca, jak udaje się Pani łączyć te funkcje?

Współpraca z GPR POLAND Sp. z o.o., istotnym graczem w sektorze nieruchomości i energii, opiera się na moim doświadczeniu w komunikacji korporacyjnej i biznesowej. Razem ze wspólnikami wdrażamy innowacyjne rozwiązania, które realnie wpływają na rozwój firmy. Odpowiadam również za kształtowanie wizerunku spółki oraz budowanie relacji z instytucjami rządowymi, finansowymi i branżowymi – również na poziomie międzynarodowym. W dużej mierze wykorzystuję tu kompetencje zdobyte wcześniej w mojej agencji PR.

Udział w GPR POLAND to także szansa na współpracę z partnerami z różnych krajów, co poszerza nasze perspektywy i otwiera nowe możliwości rozwoju dla całego zespołu. Najważniejsze jednak, że jesteśmy prawdziwym zespołem – każdy z nas ma jasno określoną rolę i doskonale się uzupełniamy. CEO, Marcin Martyka, wniósł do firmy strukturalne podejście oparte na wieloletnim doświadczeniu w amerykańskich korporacjach, co od początku ukształtowało nasze działania.

Jak udaje mi się łączyć pracę w dwóch różnych podmiotach? Z przyjemnością. Kiedy robisz coś z pasją i w dobrym zespole – to naprawdę działa.

Na koniec, co powiedziałaby Pani młodym ludziom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w mediach, w PR?

Przede wszystkim praca w mediach, w PR, wymaga nieustannej nauki, elastyczności, kreatywności oraz swego rodzaju dyspozycyjności. Jeśli ktoś uwielbia komunikację i relacje międzyludzkie, to jest to branża dla niego. Najważniejsze to bycie autentycznym i wiarygodnym, bo to właśnie te wartości budują trwałe relacje i sukces a w mediach, a są również wyjątkowo szybko weryfikowane.

Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów!

Dziękuję serdecznie. To dla mnie wielka przyjemność dzielić się swoim doświadczeniem.