Dzień dobry, Pani Katarzyno. Gratuluję tak imponującego wyróżnienia w branży PR, to naprawdę wyjątkowy wynik. Czy mogłaby Pani opowiedzieć, jak zaczęła się Pani przygoda z Public Relations?
Dzień dobry, dziękuję za miłe słowa. Moja przygoda z PR rozpoczęła się blisko ćwierć wieku temu, kiedy branża ta była w Polsce na początku swojej drogi. Zaczynałam od pracy w mediach, w dziennikach, następnie tygodnikach – aż z czasem postanowiłam założyć własną firmę. Zawsze miałam ogromną pasję do ludzi, do komunikacji, do budowania relacji i strategii marketingowych. Inspirowała mnie także dynamika jaką rządzi się biznes, a bez odpowiedniej komunikacji jego rozwój nie mógłby przebiegać płynnie, więc łącząc te wymagania rynkowe stworzyłam markę własną.
Wieloletnia praca w branży to nie tylko sukcesy, ale także wyzwania. Co najbardziej zapadło Pani w pamięć podczas tych blisko 25 lat bycia w biznesie?
Myślę, że najmocniejszym punktem zwrotnym były zmiany, jakie zaszły w branży i to, jak się do nich dostosowaliśmy. Przejście od czasów, gdy dominowały media tradycyjne, do ery mediów społecznościowych i digitalu. To wymagało od nas PR’owców, nieustannego rozwoju i nauki. Największym wyzwaniem w zmiennym, dynamicznym środowisku jest utrzymanie wysokiej jakości usług i zaufania klientów. Praca w PR, kiedy dominowały media tradycyjne to zupełnie inna praca od tej, gdzie obecnie mamy sieć platform społecznościowych – teraz PR ’owcy są w kontakcie ze światem i otoczeniem biznesowym niemalże non stop. I to jest ta największa zmienna, największe wyzwanie zdążyć z komunikatem.
Poza tym, że jest Pani właścicielem Commfort Safety Sp. z o.o, to niedawno została Pani również udziałowcem spółki GPR POLAND, jak wygląda Pani codzienna praca, jak udaje się Pani łączyć te funkcje?
Współpraca z GPR POLAND Sp. z o.o., istotnym graczem w sektorze nieruchomości i energii, opiera się na moim doświadczeniu w komunikacji korporacyjnej i biznesowej. Razem ze wspólnikami wdrażamy innowacyjne rozwiązania, które realnie wpływają na rozwój firmy. Odpowiadam również za kształtowanie wizerunku spółki oraz budowanie relacji z instytucjami rządowymi, finansowymi i branżowymi – również na poziomie międzynarodowym. W dużej mierze wykorzystuję tu kompetencje zdobyte wcześniej w mojej agencji PR.
Udział w GPR POLAND to także szansa na współpracę z partnerami z różnych krajów, co poszerza nasze perspektywy i otwiera nowe możliwości rozwoju dla całego zespołu. Najważniejsze jednak, że jesteśmy prawdziwym zespołem – każdy z nas ma jasno określoną rolę i doskonale się uzupełniamy. CEO, Marcin Martyka, wniósł do firmy strukturalne podejście oparte na wieloletnim doświadczeniu w amerykańskich korporacjach, co od początku ukształtowało nasze działania.
Jak udaje mi się łączyć pracę w dwóch różnych podmiotach? Z przyjemnością. Kiedy robisz coś z pasją i w dobrym zespole – to naprawdę działa.
Na koniec, co powiedziałaby Pani młodym ludziom, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę w mediach, w PR?
Przede wszystkim praca w mediach, w PR, wymaga nieustannej nauki, elastyczności, kreatywności oraz swego rodzaju dyspozycyjności. Jeśli ktoś uwielbia komunikację i relacje międzyludzkie, to jest to branża dla niego. Najważniejsze to bycie autentycznym i wiarygodnym, bo to właśnie te wartości budują trwałe relacje i sukces a w mediach, a są również wyjątkowo szybko weryfikowane.
Dziękuję za rozmowę i życzę dalszych sukcesów!
Dziękuję serdecznie. To dla mnie wielka przyjemność dzielić się swoim doświadczeniem.