W 2019 roku, dzięki współpracy z wydawcami z aż 51 krajów, firma osiągnęła przychody rzędu ponad 37,5 miliona złotych. To wszystko przy wyniku 9 miliardów odsłon reklamowych miesięcznie, czyli blisko 3,5 tys. odsłon na sekundę. Reklamy obsługiwane przez optAd360 pojawiają się na ponad 2 tysiącach serwisów i aplikacji mobilnych. Zespół optAd360 obsługuje klientów w 15 językach, co daje możliwości dotarcia do odbiorców z każdego kontynentu.
W minionym roku optAd360 został także certyfikowanym partnerem wydawców Google (Google Certified Publisher Partner). Dołączając do grona firm współpracujących z wielkim graczem z Doliny Krzemowej wrocławski optAd360 ma możliwość dotarcia do szerokiej sieci partnerów biznesowych z całego świata. Odznaka Google Certified Publisher Partner gwarantuje e-wydawcom, że optAd360 jest wykwalifikowanym ekspertem w zakresie obsługi Google AdSense oraz AdManager
Jednym z ważniejszych wydarzeń z życia firmy w 2019 roku była realizacja innowacyjnego projektu optAd360 AI Engine. To narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które analizuje strukturę przestrzeni reklamowej na stronie internetowej oraz monitoruje zachowania użytkownika i dzięki temu pokazuje reklamę tam, gdzie użytkownik jest aktywny. Sztuczna inteligencja pozwala coraz precyzyjniej wyświetlać reklamy odbiorcom, dzięki czemu zyskuje reklamodawca, który płaci za widzialne odsłony i e-wydawca, który zarabia więcej.
W 2020 roku firma chce m.in. osiągnąć ponad 50 milionów złotych przychodu, obsługiwać 3 tysiące wydawców oraz wejść do kilku nowych krajów. Plany na rok 2020 komentuje Jakub Szczepankowski – Head of Business Development w optAd360: – Aktualna sytuacja dla wydawców jest trudna ze względu na pandemię COVID-19, która spowodowała wstrzymanie lub ograniczenie budżetów reklamowych wydawanych w tradycyjnym modelu tzw. bezpośrednim. Dlatego reklama automatyczna, którą obsługujemy, będzie dla nich coraz ważniejsza, bo pozwala na zachowanie stabilności przychodów portali i aplikacji internetowych. OptAd360 gwarantuje 30-dniowy termin płatności, a to daje wydawcom bardzo mocne poczucie bezpieczeństwa. Przed nami wiele wyzwań, ale nasze konsekwentne działania sprawiają, że optymistycznie patrzymy na najbliższe miesiące. Rynek reklamy automatycznej mimo wszystko będzie się zwiększał.