O sprawie donosi Onet. Carrefour zareagował na twitterowy wpis użytkowniczki/użytkownika Claire Underwood (ten nick to imię i nazwisko jednej z bohaterek serialu „House of Cards” dostępnego na Netfliksie). Claire Underwood zapytała Carrefoura, czy sieć wie, że „jej wydatki reklamowe finansują najbardziej obrzydliwą nienawiść anty-LGBT”? Napisała, że na portalu jest rubryka „tęczowa zaraza”.
Carrefour wstrzymuje kampanię w TVP
Careffour odniósł się do treści. „Dzień dobry, te treści nie odpowiadają naszym wartościom. Po otrzymaniu Pani sygnału wstrzymaliśmy trwającą kampanię. Podwoimy naszą ostrożność w tym obszarze wraz z polskim oddziałem Carrefoura”. Ten wpis został umieszczony z oficjalnego konta Carrefoura.
Do artykułu odniósł się szef portalu Tvp.info, który napisał do Onetu, że jego medium „nie ma i nigdy nie miał rubryki „tęczowa zaraza””.
Polski Carrefour: to był błąd
Tymczasem zareagował też polski Carrrefour, w oficjalnym oświadczeniu. Przesłał do Onetu oświadczenie w którym napisał, że „przestrzega najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności”, po czym dodał:
„Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dotyczącego m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.)”.
„Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej” – dodał Carrefour Polska.
Czytaj też:
Biedronka, Lidl, Kaufland, Carrefour i inni zawalczą o środowisko. Powstał Polski Pakt Plastikowy