Mowa tutaj o BNP Paribas, ING Bank Śląski, Alior Bank, a także Santander Bank Polska. Oszuści rozsyłają klientom podejrzane wiadomości.
Rozsyłane są fałszywe wiadomości, które informują o wygaśnięciu aplikacji mobilnej. Rzekoma nowa wersja ma pojawić się po kliknięciu w link aktywacyjny. Pod żadnym pozorem nie należy tego robić, bo zawarty w wiadomości link kieruje na fałszywą stronę, która przypomina formularz logowania do bankowości internetowej. Jeśli nie zapali nam się w głowie czerwona lampka, możemy stracić wszystkie pieniądze z konta, niejednokrotnie oszczędności całego życia.
Czytaj też:
Ważna uchwała ws. frankowiczów z Getin Noble Banku. „Ostatni argument po stronie syndyka”
Phishing. Jak się przed nim bronić?
Phishing to bardzo powszechna i niebezpieczna forma ataku, dlatego ważne jest, aby być czujnym i stosować odpowiednie środki ochrony, aby uniknąć stania się ofiarą takiego oszustwa.
-
Uważność na wiadomości: Sprawdzaj nadawcę wiadomości i szukaj znaków świadczących o oszustwie, takich jak błędy w pisowni, dziwne adresy e-mail czy nieoczekiwane wiadomości od znanych instytucji.
-
Nie klikaj w podejrzane linki: Zawsze sprawdzaj, dokąd prowadzi link, zanim go klikniesz. W przypadku wiadomości od banków czy innych instytucji finansowych lepiej ręcznie wpisać adres strony w przeglądarce.
- Sprawdzaj adresy stron internetowych: Zwracaj uwagę na to, czy strona, na której wpisujesz swoje dane, jest zabezpieczona (adres zaczyna się od „https://”) i czy wygląda wiarygodnie.
- Używaj uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA): Dzięki temu nawet jeśli ktoś zdobędzie Twoje hasło, będzie mu trudniej uzyskać dostęp do konta bez dodatkowego potwierdzenia tożsamości.
- Aktualizuj oprogramowanie: Złośliwe oprogramowanie często korzysta z luk w przestarzałym oprogramowaniu, więc regularne aktualizacje mogą ograniczyć ryzyko.