Pokaż mi „apkę”
Zmiany personalne w zarządach firm wymusza fakt, że aplikacje biznesowe i konsumenckie stają się coraz ważniejszym elementem każdej organizacji. Ankietowani prezesi i dyrektorzy podkreśli, że wiele firm m.in. przetrwało lockdown dzięki możliwości szybkiego modernizowania swoich aplikacji biznesowych.
Ponad połowa (57 proc) respondentów podkreśliła ważną rolę nowoczesnych aplikacji w zakresie pracy zdalnej, a ponad jedna trzecia wskazała na ich zdolność stałej aktualizacji w odpowiedzi na zmieniające się warunki rynkowe i potrzeby konsumenckie (39 proc.).
– Coraz częściej konsumenci podejmują swoje decyzje na podstawie tego, jak działa aplikacja danej firmy. I sektor bankowy nie jest tu wyjątkiem. Dlatego właśnie sukces firmy zależy od tego, jak szybko jest w stanie zmodyfikować swoje aplikacje tak, aby były najbardziej dopasowane do potrzeb użytkowników końcowych – komentuje Michał Plechawski, dyrektor zarządzający ds. informatyki i technologii w mBanku. By zmiany wdrażać jednak szybko potrzeba odpowiednich procesów i narzędzi.
8 na 10 twórców aplikacji i liderów technologii w regionie EMEA jest zgodnych co do tego, że bez udanej modernizacji aplikacji organizacje nie będą w stanie zapewnić swoim klientom najwyższego poziomu satysfakcji konsumenckiej. To potwierdzają wnioski z zeszłorocznych badań, kiedy 80 proc. ankietowanych specjalistów IT otwarcie powiedziało, że udoskonalenie portfela aplikacji poprawia jakość obsługi klienta, a to bezpośrednio związane jest ze wzrostem przychodów.
Czytaj też:
Jedna inwestycja pozwoliła przetrwać jednej trzeciej przedsiębiorstw. Jaka?