W I kwartale 2021 r. Condo.pl odnotował sprzedaż 254 apartamentów za łączną sumę 160 mln zł Brutto – czytamy w komunikacie firmy, która jest spółką partnerską PMPG Polskie Media. Wynik ten oznacza, że w zaledwie trzy pierwsze miesiące 2021 roku sprzedano tyle samo apartamentów co w całym 2019 roku i 80 proc. transakcji z roku 2020.
Podwojenie prognozy
Zanotowany wynik po pierwszym kwartale znacznie zmienił także prognozy na koniec 2021 roku. Firma postanowiła podwoić założenia, które ogłosiła na koniec 2020 roku. – Sukces pierwszego kwartału oznacza konieczność zmiany perspektywy na nadchodzące miesiące. Z końcem 2020 r. prognozowaliśmy sprzedaż w 2021 roku na poziomie 500 apartamentów. Dziś celujemy już w 1000 jednostek o wartości ponad 650 mln zł – mówi Artur Wach, współzałożyciel portalu Condo.pl.
W 2021 rok Condo.pl wchodziło z portfolio 16 rekomendowanych projektów, z których większość położona jest w górach. W pierwszym kwartale najlepiej sprzedawały się apartamenty inwestycyjne w Łebie (Osada Morska Resort & Spa) oraz w Karkonoszach (Lake Hill Resort & Spa i Hotel Piemonte Karpacz – najwyższej klasy hotel w mieście), co pokazuje, że mimo trwającego sezonu zimowego sporym zainteresowaniem cieszyły się nadal obiekty położone nad wodą.
– Te liczby dobitnie świadczą o rosnącym zainteresowaniu inwestorów nieruchomościami typu condo położonymi w miejscowościach turystycznych. W najbliższym czasie spodziewamy się kolejnego wzrostu transakcji m.in. na obiektach ostatnio wprowadzonych do sprzedaży, czyli prestiżowych hotelach Mercure Szczyrk Resort, Hotels & Preference Szklarska Poręba, Karkonosze Springs oraz Piemonte – mówi specjalista. W drugim kwartale ofertę wzbogacą hotel NoNameLake w Ugoszczy (kontynuacja NoName luxury hotel), SeaShell w Łukęcinie, Forest Apartments w Międzyzdrojach oraz kolejne dwie inwestycje w województwie zachodniopomorskim.
Niemal idealne warunki do inwestowania w nieruchomości
Właściciel Condo.pl wskazuje, że nie tylko pandemia, ale także sytuacja na rynku sprawiają, że to właśnie nieruchomości pozostają jedną z najlepszych form na zabezpieczenie kapitału. Wysoka inflacja i pozostające na niemal zerowym poziomie stopy procentowe zachęcają do zaciągania tanich kredytów i szukania sposobów na inwestowanie. Jak mówi Artur Wach, trudno się dziwić, że wśród klientów widać coraz większy udział klientów czysto inwestycyjnych.
Sezon przez cały rok
Rekordowe wyniki to również efekt długofalowej strategii, jaką kilka lat temu obrali założyciele portalu Condo.pl. – Wiemy, że ludzie szukają miejsc z klimatem, dobrą architekturą, w najlepszych lokalizacjach, położonych blisko atrakcji w postaci stoków narciarskich czy plaż. I my im to wszystko zapewniamy – mówi Artur Wach. – Wybierając hotele do naszego portfolio, stawiamy na profesjonalne zarządzanie i wysoką jakość wykończenia rekomendowanych przez nas obiektów. Basen wewnętrzny, SPA, restauracje, zaplecze konferencyjne to elementy, które zapewniają odpowiedni poziom wypoczynku i realnie wydłużają sezon. Dlatego nie może ich zabraknąć w naszych ośrodkach – zapewnia.
Efekty? Sześć inwestycji z portalu Condo.pl jest już w pełni skomercjaloziowanych. Kolejne dwie dołączą do nich niebawem, ponieważ sprzedaż przekroczyła już 90 proc.
Czytaj też:
Pandemia nie zatrzymała boomu na nieruchomości wakacyjne