Wyniki 10. edycji corocznego badania firmy OC&C na temat postrzegania sprzedawców detalicznych przez konsumentów prezentuje „Rzeczpospolita".
Allegro wraca na pozycję lidera
Zwycięzcą zestawienia okazuje się być Allegro, które wraca na pozycję lidera po pięciu latach przerwy. Na drugim miejscu znalazł się Nike, zaś podium zamyka Rossmann, lider rankingu sprzed trzech lat. W czołówce zestawienia – jak podaje gazeta – są jeszcze takie firmy jak Lidl, 4F, Ikea, Hebe oraz Empik.
Wśród sklepów spożywczych najlepszą opinią cieszy się Lidl, wyprzedzając Kaufland oraz Biedronkę. W kategorii detalicznych sklepów niespożywczych liderem okazuje się być Action, który znalazł się przed Pepco i Dealz. Wśród odzieży i obuwia zwycięzcą jest eobuwie.pl, które wyprzedziło Reserved, a także Zarę. Jeśli zaś chodzi o drogerię to wygrywa Rossmann, a na kolejnych miejscach znalazły się Hebe i Sephora.
Sposób kupowania się zmienia
Autorzy badania zwracają uwagę na fakt, że sposób kupowania się zmienia, co stawia sprzedawców przed nowymi wyzwaniami.
– Klienci nie zmieniają wszystkich nawyków, ale widać wyraźnie, że teraz dokonują ostrzejszej selekcji – podkreśla cytowany przez „Rzeczpospolitą” Marek Zdziech, partner OC&C Strategy Consultants. – Widać też polaryzację pomiędzy tym, co dla klientów priorytetowe i cenne, a tym co tylko funkcjonalnie niezbędne. Kluczowe pytanie dla sieci handlowych brzmi, jak obecnie znaleźć się wśród priorytetowych i cennych potrzeb zakupowych konsumentów – dodaje Zdziech.
Czytaj też:
Zmiany na Allegro. Serwis wycofuje się z jednej z zapowiedziCzytaj też:
Święta w dobie inflacji. Będziemy oszczędzać na prezentach