Klienci Banków Spółdzielczych SGB zapłacą telefonami dzięki technologii MasterCard

Klienci Banków Spółdzielczych SGB zapłacą telefonami dzięki technologii MasterCard

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. infoWire.pl / Źródło: InfoWire.pl

Warszawa, 27 sierpnia 2015 r. - Klienci Banków Spółdzielczych SGB mogą już dokonywać płatności zbliżeniowych telefonami wyposażonymi w technologię NFC. Nowa usługa została udostępniona dzięki współpracy z MasterCard i będzie dostępna dla tych klientów Banku, którzy korzystają z usług operatorów T-Mobile lub Orange.

Aby dokonać transakcji zbliżeniowej telefonem, niezbędny jest smartfon wyposażony w moduł NFC oraz wydana przez operatora telekomunikacyjnego karta SIM NFC, na której przechowywane są dane karty płatniczej. W ofercie T-Mobile i Orange znajduje się obecnie kilkadziesiąt modeli tego typu urządzeń, a sama technologia staje się już rynkowym standardem.

Wdrożenie usługi NFC jest spójne z realizowaną przez Zrzeszenie SGB strategią, polegającą na dostarczaniu klientom zrzeszonych Banków Spółdzielczych sprawdzonych i nowoczesnych rozwiązań. Dzięki temu produkty i usługi dostępne w ofercie Banków Spółdzielczych SGB odpowiadają najlepszym technologicznym standardom. Dzięki płatnościom mobilnym NFC klienci Spółdzielczej Grupy Bankowej płacąc za zakupy telefonem komórkowym, zrealizują transakcję szybko i wygodnie - mówi Paweł Masadyński, Wiceprezes Zarządu SGB-Banku S.A.

Nowa oferta Spółdzielczej Grupy Bankowej wpisuje się w aktualny trend przenoszenia usług finansowych do kanału mobilnego. W kieszeniach Polaków znajduje się obecnie blisko 19 milionów smartfonów, co stanowi 58% wszystkich działających w kraju telefonów komórkowych. Wszechstronność smartfonów sprawia, że wraz ze wzrostem ich liczby, rośnie także czas, jaki spędzamy, korzystając z ich różnorodnych funkcji - obecnie to już niemal 3 godziny dziennie.[1] Dynamiczny rozwój sektora mobilnego ma również bezpośredni wpływ na rynek płatności - więcej niż jedna trzecia użytkowników smartfonów przynajmniej raz wykonała płatność mobilną, a 17% robi to regularnie (przynajmniej raz w tygodniu).[2]

Kanał mobilny stanowi przyszłość rynku płatności na świecie, a polski rynek jest doskonale przygotowany na upowszechnienie nowego standardu. Czołowe banki i operatorzy telekomunikacyjni, oferujący możliwość zbliżeniowych płatności mobilnych oraz ponad 75% terminali płatniczych, obsługujących tego typu transakcje - to wszystko, czego trzeba, by pozostać światowym liderem w dziedzinie nowoczesnych płatności elektronicznych - mówi Bartosz Ciołkowski, Dyrektor Generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

Nowa usługa w ofercie Banków Spółdzielczych SGB została wdrożona we współpracy z MasterCard Payment Transaction Services (dawniej Trevica) - należącej do MasterCard firmy technologicznej.

MasterCard Payment Transaction Services to wywodząca się z Polski firma technologiczna, działająca od 2008 roku. Koncentrujemy się na dostarczaniu innowacyjnych rozwiązań dla branży płatniczej, szczególnie w Polsce, gdzie płatności zbliżeniowe rozwijają się dynamicznie, a ekosystem NFC rośnie z miesiąca na miesiąc - powiedział Sebastian Krzyk, Wiceprezes MasterCard Payment Transaction Services. - Dzięki wdrożeniu nowej usługi w Spółdzielczej Grupie Bankowej, płatności zbliżeniowe telefonem zostaną spopularyzowane wśród Banków Spółdzielczych i będą mogły dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców.

Dzięki wykorzystaniu uniwersalnej technologii, klienci Banków Spółdzielczych SGB otrzymują możliwość bezpiecznych i wygodnych płatności zbliżeniowych telefonem nie tylko w Polsce, ale także w blisko 3 milionach punktów handlowych w 68 krajach. Wszystkie transakcje telefonem w technologii MasterCard zapewniają ten sam standard bezpieczeństwa, co płatności zbliżeniowe kartami płatniczymi.

 

[1] Źródło: Polska.Jest.Mobi 2015 / TNS Polska, Maj 2105

[2] Źródło: TNS, Connected Life 2014


dostarczył infoWire.pl

Czytaj także