„Przywrócą one równe warunki działania dla europejskiego przemysłu stalowych kół jezdnych, który ucierpiał z powodu dumpingowego przywozu z Chin” – czytamy w komunikacie.
Dochodzenie w tej sprawie zostało wszczęte w lutym 2019 r. i dotyczyło chińskiego eksportu stalowych kół do samochodów osobowych, ciągników drogowych, przyczep ciągników drogowych, autobusów i pojazdów przeciwpożarowych.
Potwierdziło ono, że w 2018 r. Chińscy producenci dokonali wywozu do Unii ponad 2 mln stalowych kół jezdnych po cenach dumpingowych, co – jak zaznaczyła Komisja – doprowadziło do strat dla producentów europejskich i zagroziło około 3 tys. miejsc pracy w UE.
„Na tej podstawie Komisja postanowiła nałożyć ostateczne cła antydumpingowe, które zastąpią cła tymczasowe obowiązujące od października 2019 r”. – czytamy dalej.
Wprowadzenie tych ceł antydumpingowych wpisuje się – jak zaznacza Komisja – w działania UE, mające na celu „zapewnienie uczciwych warunków dla producentów stali w UE”. Dotychczas pory UE wprowadziła 52 środki ochrony handlu produktami stalowymi, z których 28 dotyczy produktów importowanych z Chin.
Czytaj też:
Chiny wracają do pracy. Widać to na mapach zanieczyszczeń