Lewandowski rządzi nie tylko na boisku. Biznesy kapitana reprezentacji Polski

Lewandowski rządzi nie tylko na boisku. Biznesy kapitana reprezentacji Polski

Rodzina Lewandowskich
Rodzina Lewandowskich Źródło:Instagram / annalewandowskahpba
Robert Lewandowski, kapitan reprezentacji Polski na Euro 2020, jest nie tylko świetnym piłkarzem, ale i zręcznym biznesmenem. Inwestuje m.in. w nieruchomości, gry, rozwija markę RL9.

W czerwcu zeszłego roku „Wprost” umieścił Roberta i Annę Lewandowskich na 80. miejscu w rankingu najbogatszych Polaków. Ich majątek został wyceniony na 500 mln złotych. W samym zaś rankingu najbogatszych Polek Anna zajęła 23. lokatę.

Majątek Lewandowskich to sfera domysłów, ale szacuje się, że Robert za jeden tylko sezon gry w Bayern Monachium dostaje 20 mln euro. Do tego różne premie i wynagrodzenie za występy w reklamach. Ma kontrakty z Gilette, Huawei, Head&Shoulders. Od lat piłkarz jest też ambasadorem marki Coca-Cola.

Kapitan reprezentacji Polski koncentruje się nie tylko na sporcie, ale chętnie wchodzi w różne biznesy.

Anna i Robert Lewandowscy

W czerwcu zeszłego roku "Wprost" umieścił Roberta i Annę Lewandowskich na 80. miejscu w rankingu najbogatszych Polaków. Ich majątek został wyceniony na 500 mln złotych. W samym zaś rankingu najbogatszych Polek Anna zajęła 23. lokatę.
Majątek Lewandowskich to sfera domysłów, ale szacuje się, że Robert za jeden tylko sezon gry w Bayern Monachium dostaje 20 mln euro. Do tego różne premie i wynagrodzenie za występy w reklamach. Ma kontrakty z Gilette, Huawei, Head&Shoulders. Od lat piłkarz jest też ambasadorem marki Coca-Cola.
Kapitan reprezentacji Polski koncentruje się nie tylko na sporcie, ale chętnie wchodzi w różne biznesy.

Gry nie tylko na prawdziwym boisku

Na początku sierpnia 2020 roku piłkarz zawarł umowę z Movie Games, producentem i wydawcą gier komputerowych. Dumą studia jest Drug Dealer Simulator, który zadebiutował na platformie Steam w połowie kwietnia i znalazł tak wielu nabywców, że koszt produkcji zwrócił się w niecałe pół godziny.
Sportowiec stał się wspólnikiem nowo powstałej spółki zajmującej się produkcją gier o tematyce sportowej. Lewandowski wchodzi nie tylko z pieniędzmi, ale też ze wsparciem wizerunkowym i częściowo merytorycznym.

Po doniesieniach medialnych Lewandowski wycofał się z inwestycji w Giżycku

Jeden z pomysłów biznesowych Roberta Lewandowskiego nie dojdzie do skutku. W październiku 2020 roku piłkarz wycofał się ze spółki Nowe Mazury 8. Miała ona wybudować nad jeziorem w Giżycku kompleks rekreacyjno-hotelowo-gastronomiczny pod nazwą „Wodny świat”.
Inwestycja miała kosztować 71 mln zł.
Lewandowski wycofał się z interesu po tym, jak „Puls Biznesu” opisał ciemną przeszłość jednego ze wspólników spółki, Pawła Petrusewicza. "To właśnie w jego domu, położonym nad jeziorem Dejgurek w podgiżyckiej wsi Sterławki Małe, mieści się siedziba spółki Nowe Mazury 8. Paweł Petrusewicz jest osobą wielokrotnie skazywaną prawomocnymi wyrokami za przestępstwa przeciwko mieniu, bezpieczeństwu powszechnemu, wymiarowi sprawiedliwości, wiarygodności dokumentów i obrotowi gospodarczemu i w związku z popełnieniem części z nich przesiedział w areszcie i więzieniu prawie dwa lata" - napisał "Puls Biznesu".

Lewandowscy z własnym domem mediowym

W 2017 roku Lewandowski wszedł do branży reklamowej i tym razem nie chodziło o umowę na promowanie kolejnej marki. Wraz z Group One otworzył dom mediowy RL Media. Zadania agencji były w pierwszej kolejności skupione na samych Lewandowskich: planowanie i zakup mediów na potrzeby wszystkich obszarów komunikacji polskiej „power couple”.
„Zaczynaliśmy od wspierania biznesów Ani i Roberta. Szybko jednak odezwały się do nas inne firmy, które szukały najlepszych kompetencji i profesjonalnej współpracy” – czytamy na stronie internetowej agencji. – „Tak powstało RL Media, którego celem jest budowa najsilniejszych polskich marek”.
Firma zachęca do współpracy klientów, którzy „nie boją się konkurować z globalnymi firmami dysponując często dużo mniejszym budżetem na reklamę”.

Restauracja w Browarach Warszawskich

Lewandowski inwestuje też w ulubiony biznes gwiazd, czyli restaurację. Za kilka tygodni w zrewitalizowanym kompleksie Browarów Warszawskich  zostanie otwarta restauracja, w której powstanie zaangażowany jest również syn Magdy Gessler, Tadeusz Muller. Do jego zadań należy ułożenie menu oraz stworzenie koncepcji całego lokalu.
Wspólnikami Lewandowskiego są Jerzy Krzanowski, współwłaściciel firmy Nowy Styl oraz Jacek Trybuchowski
Czego możemy się spodziewać na miejscu?
– Nie chcemy, aby to była jakaś wyrafinowana, z wyszukaną kuchnią, restauracja, tylko miejsce, gdzie każdy spędzi w przyjemnej i swobodnej atmosferze swój czas. Będzie można tu wpadać na śniadanie, spotykać się na biznesowy lunch, zjeść kolację z rodziną, a wieczorem obejrzeć mecz – mówił w rozmowie z „Business Insider Polska” Jacek Trybuchowski.
Lokal powstaje w XIX-wiecznym budynku warzelni, który jest największym zachowanym budynkiem browarów Haberbusch i Schiele. Lokal zajmie cztery kondygnacje. Ze względu na specyfikę miejsca, całość utrzymana będzie w stylu loftowym.

Agencja marketingowa. Wszystko pod jednym dachem

Jeszcze przed inwestycją w dom mediowy małżeństwo Lewandowskich otworzyło agencję marketingową Stor9. Jej celem miała być profesjonalizacja komunikacji najsłynniejszej polskiej pary z rynkiem, od współpracy z mediami i sponsorami, przez tworzenie treści na kanały społecznościowe po koordynację kampanii reklamowych tworzonych we współpracy z innymi agencjami.
„Stor9 skupia się na tworzeniu strategii komunikacji i ich implementowaniu, reprezentowaniu osób publicznych, budowaniu marek oraz produkcji video i sesji zdjęciowych. Łączymy strategię, design i cele biznesowe. Opowiadamy historie” – czytamy na stronie agencji.
Kogo, poza Lewandowskimi, promuje agencja? W sekcji „Pracujemy dla” znajdziemy sześć nazwisk. Poza Lewandowskimi to aktorka Małgorzata Kożuchowska, projektant mody Dawid Woliński, siatkarz Bartosz Bednorz i tenisista Hubert Hurkacz.

Kawa RL9, napoje izotoniczne, batony energetyczne

W Polsce i Niemczech można kupić kawę sygnowaną nazwiskiem Lewandowskiego. Produkt dostępny jest w kilku wariantach (crème, espresso, gold) i wersjach opakowań (słoiki 200 g, opakowania 250 g i 1 kg). Ceny wahają się od 15 do 62 zł.
Fanów Lewandowskiego i kawy jednocześnie musimy jednak zmartwić: stacjonarnie można ją kupić tylko w jednej sieci handlowej, Kaufland. W internetowym sklepie „foods by Ann” (to z kolei biznes małżonki) dostępna jest cała gama produktów RL9 bez żadnych ograniczeń: batony energetyczne, napoje, a nawet ciasteczka czy krem orzechowo-czekoladowy z podobizną „Lewego”. Czuwająca nad przyjmowaną przez Polaków liczbą kalorii Anna Lewandowska zapewnia, że wszystko zdrowe i dietetyczne.  
Czytaj też:
Tak się powinno ożywiać miasto. Odwiedziliśmy Browary Warszawskie