Wiceminister: Walczymy o ponad 1 mld zł zysku PLL LOT

Wiceminister: Walczymy o ponad 1 mld zł zysku PLL LOT

Samolot PLL LOT, zdjęcie ilustracyjne
Samolot PLL LOT, zdjęcie ilustracyjne 
W roku 2023 walczymy o zysk netto LOT powyżej 1 mld zł - powiedział dziś wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki podczas gali „Zasłużeni dla PLL LOT". Wiceminister podziękował zarządowi LOT-u za utrzymywanie pozycji w odbudowującym się po pandemii rynku lotniczym. Podkreślił też, że nie ma zgody na sprzedaż firmy.

– W roku 2023 walczymy o (...) zysk netto LOT powyżej 1 mld zł – powiedział wiceminister aktywów państwowych Maciej Małecki podczas dzisiejszej gali „Zasłużeni dla PLL LOT". – Mamy wszyscy świadomość, jak trudny, jak konkurencyjny, wymagający i zmienny jest rynek lotniczy. Więc mówię o 1 mld zł z nadzieją – dodał.

Wiceminister o sprzedaży PLL LOT

Wiceszef resortu aktywów państwowych podkreślił, że „nie ma zgody na sprzedaż PLL LOT, nie ma zgody na pozbycie się «polskiego żurawia»". Małecki wskazywał również, że mówimy dziś o LOT jako o „najbardziej punktualnej linii lotniczej w Europie w tym półroczu". – Trzymam kciuki, żeby to utrzymało się i przylgnęło do LOT na stale – powiedział wiceminister aktywów państwowych.

Małecki podziękował zarządowi LOT-u za utrzymywanie pozycji firmy w odbudowującym się po pandemii rynku lotniczym. – Przeszliśmy największy kryzys lotnictwa, największe zawirowanie w historii lotnictwa, jakim była pandemia Covid-19 – powiedział wiceszef resortu aktywów państwowych, dodając, że liczy na to, że LOT wraca na ścieżkę wzrostu i będzie osiągał bardzo dobre wyniki".

W 2022 roku PLL LOT wypracowały ponad 113,7 mln zł zysku przy przychodach przekraczających 8,3 mld zł i przewiozły 8 mln pasażerów, wykonując ponad 85 tys. lotów.

Samoloty PLL LOT bezpośrednio latają do portów w Europie, a dalekodystansowe rejsy realizują do Stanów Zjednoczonych, Kanady, Chin, Japonii i Korei Południowej.

Głównym akcjonariuszem PLL LOT jest Skarb Państwa (69,3 proc. udziałów), a drugim (30,7 proc.) – Polska Grupa Lotnicza (PGL), należąca w 100 proc. do Skarbu Państwa.

Czytaj też:
Tanie linie lotnicze nie dowierzają. Strategia lotnicza opiera się na nieaktualnych danych
Czytaj też:
Samolot zawrócił na Lotnisko Chopina. Wszystko przez awarię maszyny LOT

Źródło: Forsal, PAP