Gdzie najtańszy koszyk zakupowy? Ani w Lidlu, ani w Biedronce

Gdzie najtańszy koszyk zakupowy? Ani w Lidlu, ani w Biedronce

Lidl
Lidl Źródło: Shutterstock
Nie Lidl, nie Biedronka, a zupełnie inna sieć okazała się zdecydowanym liderem zestawienia koszyka zakupowego ASM. Popularne dyskonty musiały zadowolić się walką o wyższe miejsce na podium. Najgorzej w rankingu wypadło Netto.

„Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta". Trudno nie nawiązać do tego słynnego powiedzenia przyglądając się najnowszemu zestawieniu koszyka zakupowego przygotowanego przez ASM. O jego szczegółach informuje serwis wiadomoscihandlowe.pl.

Lidl i Biedronka tylko na podium

Zakupy w grudniu nie były najtańsze, ani w Lidlu, ani w Biedronce. Zdecydowanie zwyciężyła natomiast sieć Auchan, gdzie za pełny koszyk zakupowy składający się z 40 produktów trzeba było zapłacić średnio 208,12 zł. Lidlowi i Biedronce pozostała zatem walka o wyższe miejsce na podium. Lepsza okazała się niemiecka sieć, gdzie za koszyk zakupowy trzeba było zapłacić średnio 235,78 zł, podczas gdy w Biedronce było to 244,62 zł.

W pierwszej piątce rankingu znaleźli się również Kaufland (265,32 zł) oraz Aldi (280,26 zł). Na dalszych miejsca uplasowali się Selgros (289 zł), Carrefour (289, 51 zł), czy E.Leclerc (292,12 zł).

Najdrożej w Netto

Spośród 13 uwzględnionych w zestawieniu sieci najdroższy koszyk zakupowy oferuje Netto (331,42 zł). Kolejne miejsca od końca zajęli Dino i Macro (308,72 zł i 302,79 zł).

Twórcy rankingu zwracają uwagę, że w ostatnim miesiącu 2023 roku tylko w czterech sieciach średnie ceny koszyków utrzymywały się powyżej 300 zł. Różnica między najdroższym (Netto) a najtańszym (Auchan) w tym zestawieniu koszykiem zakupowym wyniosła aż 59 proc.

Według ASM, w grudniu zeszłego roku najtańsze zakupy można było zrobić w hipermarketach, gdzie średnia wartość koszyka zakupowego wyniosła 271,21 zł. Nieco drożej było w dyskontach (273,02 zł), placówkach cash&carry (297,46 zł) oraz supermarketach (301,11 zł). Najwięcej trzeba natomiast było zapłacić w kanale e-grocery (340,86 zł).

ASM informuje, że dane do badania zostały zebrane w pięciu placówkach każdej z sieci stacjonarnych w losowo wybranych lokalizacjach na terenie całej Polski. Raport obejmuje łącznie 65 punktów sprzedażowych i ceny 40 wspólnych dla wszystkich sieci produktów z 10 kategorii (chemia domowa i kosmetyki; mięso, wędliny, ryby; mrożonki; nabiał; napoje; produkty tłuszczowe; słodycze; sypkie, czyli produkty instant; używki i piwo oraz dodatki typu ketchup czy majonez). Dane do zestawienia zbierano dwukrotnie, w dniach 4-6 oraz 13-15 grudnia 2023 r.

Czytaj też:
Prezenty na Dzień Babci i Dziadka w przystępnych cenach. Sprawdzamy oferty
Czytaj też:
Lidl sprzedaje masło po 3,49 zł, mozzarellę rozdaje za darmo. Promocje na nowy tydzień

Źródło: wiadomoscihandlowe.pl