Jak informuje serwis dlahandlu.pl, Asahi, właściciel Kompani Piwowarskiej zdecydował, że będzie warzyć i butelkować markę Tyskie w browarze Warsteiner w Niemczech. Dystrybucją piwa nadal będzie zarządzała niezależnie spółka Asahi Brands Germany. – Nowością w historii naszej firmy jest to, że wspólnie z niemieckim partnerem warzymy Tyskie Gronie. Z niecierpliwością czekamy na nowy rozdział w historii Asahi Brands Germany – podkreśla Jan Krafka, dyrektor krajowy Asahi Brands Germany.
Tyskie coraz bardziej popularne w Niemczech
Tyskie – jak twierdzi Asahi – zadomowiło się w ostatnich latach w Niemczech, zwłaszcza w społecznościach miejskich. W związku z tym producent zdecydował o wprowadzeniu na tamtejszy rynek butelki Tyskie Gronie 0,33 l w sześciopaku. Ma to umożliwić zwiększenie dostępności w detalu, a także pozwolić wejść do nowych regionów. Taka pojemność butelki jest jednym z najczęściej używanych opakowań u naszych zachodnich sąsiadów.
Kompania Piwowarska, producent m.in. takich piw jak m.in. Lech, Żubr Książęce, czy właśnie Tyskie twierdzi, że to ostatnie to ulubione piwo Polaków. – Pokolenia browarników z Tyskich Browarów Książęcych dbają o najlepszy smak „Złota z Tych” już nieprzerwanie od 400-tu lat – napisała Kompania Piwowarska.
Ile wydaliśmy na piwo?
Z danych firmy NielsenIQ, wynika, że w 2023 roku Polacy wydali na produkty spożywcze nieco ponad 200 mld zł. To o 11,8 proc. więcej niż rok wcześniej. Największy udział w wydatkach miały alkohole. Okazuje się, że w zeszłym roku przeznaczyliśmy na piwo 22,8 mld zł, a na wódkę 16,8 mld zł. To wyraźnie więcej niż na pakowane mięso i napoje gazowane (odpowiednio 9 mld zł i 7,6 mld zł). Na piwo wydaliśmy cztery razy więcej niż na kawę (5,4 mld zł).
Czytaj też:
Co Polacy wrzucają na grilla? Królują dwa rarytasy. Sondaż dla „Wprost”Czytaj też:
W tej dziedzinie Polska wyprzedza Niemców. Tutaj zbudowaliśmy globalne zagłębie