Na nic zdały się ustępstwa pracowników. Słynna firma bankrutuje

Na nic zdały się ustępstwa pracowników. Słynna firma bankrutuje

Fotel Recaro
Fotel Recaro Źródło: Shutterstock
W ostatnich dniach lipca Recaro złożyło wniosek o upadłość. Legendarnego producenta sportowych foteli czeka restrukturyzacja. Rozczarowania nie kryją pracownicy firmy, którzy chcąc utrzymać jej stabilność ekonomiczną, godzili się na odroczenie wypłat wynagrodzeń.

Recaro, słynny producent sportowych foteli złożył wniosek o upadłość. Informacja o wniosku dotyczącym bankructwa została opublikowana 29 lipca przez sąd w Esslingen. Zlokalizowany w Kirchheim unter Teck producent przejdzie restrukturyzację, która zaważy o jego przyszłości.

Recaro złożył wniosek o upadłość. Pracownicy rozgoryczeni

Jak informuje serwis Automobilwoche, decyzja Recaro była zaskoczeniem zarówno dla pracowników, jak i dla związku zawodowego IG Metall. – Nie wiadomo, co to oznacza dla 215 pracowników Recaro Automotive GmbH w Kircheim. Oczekujemy, że wyczerpane zostaną wszystkie opcje mające na celu zabezpieczenie miejsc pracy i znalezienie zrównoważonego rozwiązania – podkreślają przedstawiciele IG Metall cytowani przez Automobilwoche.

Jak podaje serwis autokult.pl, rozczarowania zaistniałą sytuacją nie kryje rada zakładowa, która przypomina, że pracownicy pomogli utrzymać stabilność ekonomiczną firmy, zgadzając się na odroczenie wypłat wynagrodzeń. – Czujemy się zawiedzeni przez kierownictwo – podkreśla Frank Bokowits, przewodniczący rady zakładowej.

Sąd w Esslingen wyznaczył tymczasowy zarząd firmy, z prawnikiem Holgerem Blümle na czele. To on poprowadzi proces zmian, które mają przywrócić sprawność całej firmie.

Związkowcy domagają się, aby pracownicy byli na bieżąco informowani o sytuacji w firmie.

Bankructwo oznacza, że producenci samochodów mogą mieć problem z odbiorem zamówionych foteli, trafiających do wielu sportowych samochodów.

Recaro Holding składa się obecnie z kilku firm. To przede wszystkim działalność funkcjonująca pod szyldem Aircraft Seating (produkująca fotele do samolotów, siedziba w Schwäbisch Hall, eGaming (w Stuttgarcie) i dwie licencyjne: Automotive Seating (bankrutująca) i Kids (produkuje foteliki dla dzieci).

Historia firmy – jak przypomina serwis autogaleria.pl – sięga 1906 roku. Wilhelm Reutter otworzył wówczas firmę Stuttgarter Carosserie und Radfabrik. Przez lata oferowała ona szereg produktów, a pod późniejszym szyldem Stuttgarter Karosseriewerk Reutter & Co. tworzyła nadwozia dla wielu samochodów. Z czasem poszerzyła swoją ofertę o produkcję foteli samochodowych. W 1963 roku fabrykę nadwozi przejęło Porsche, a pozostała działalność, skupiająca się na produkcji foteli, zyskała nową nazwę – Reutter-Carosserie (RE-CARO), którą finalnie skrócono do formy Recaro.

Czytaj też:
Wycofali ze sprzedaży wadliwe foteliki dla dzieci. Możesz taki mieć w samochodzie
Czytaj też:
W trzy miesiące zbankrutowało 120 polskich przewoźników. Jest coś, co ma poprawić dramatyczną sytuację branży

Źródło: Autokult.pl, autogaleria.pl