Bank Millenium przejmuje Eurobank. Na co muszą przygotować się klienci?

Bank Millenium przejmuje Eurobank. Na co muszą przygotować się klienci?

Eurobank
Eurobank Źródło: Newspix.pl / PIOTR TWARDYSKO
Eurobank zniknie z Polski. Już 1 października jego klientów czekają duże zmiany. Jak informują oba banki, nie przewiduje się większych utrudnień, a przejście powinno odbyć się w miarę płynnie.

Na mocy transakcji, która została sfinalizowana pod koniec maja tego roku, za kwotę około 1,8 mld zł nastąpiło przejęcie Eurobanku przez Bank Millenium. Do transakcji doszło po otrzymaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego i UOKiK. Już 1 października Eurobank oficjalnie zniknie z Polski, a jego klientów przejmie nowy właściciel.

Żadnych dodatkowych formalności

Jak zapewnia Bank Millenium, przejęcie dotychczasowych klientów Eurobanku nastąpi niemal bezinwazyjnie. Osoby, które związane były do tej pory z przejętym bankiem, nie będą musiały dopełniać żadnych formalności.

Kolejnym istotnym terminem, który tym razem będzie dał się odczuć przez klientów, jest 8-10 listopada. W tych dniach ma nastąpić przerwa w działaniu serwisu internetowego Banku Millenium oraz jego aplikacji mobilnej. W tym czasie przeprowadzone zostanie połączenie systemów informatycznych obu banków i przeniesienie dotychczasowych klientów Eurobanku do systemu Millenium. 11 listopada widoczny będzie już wyłącznie logotyp nowego właściciela.

Konsolidacja wymuszona konkurencją

„W ciągu ostatnich lat utrzymanie silnej pozycji oraz dalszy dynamiczny rozwój w sektorze polskiej bankowości stanowi coraz większe wyzwanie poprzez rozwijającą się konkurencję ze strony banków i innych instytucji sektora finansowego, oraz konsolidację polskiego sektora bankowego. Rosnąca konkurencja wymusza coraz szybsze wdrażanie nowej oferty, optymalizację obecnych procesów biznesowych oraz ciągły rozwój w obszarze innowacji, aby nie utracić obecnych przewag konkurencyjnych. Dzięki konsolidacji poszczególne banki są w stanie osiągać lepsze wyniki i proponować klientom lepszą ofertę produktową. Wynika to z faktu osiąganych synergii, które umożliwiają czerpanie korzyści z efektu skali oraz efektywniejszej obsługi połączonej bazy klientów”. – czytamy w oficjalnym uzasadnieniu przedstawionym przez Eurobank.

Numery kont i PIN pozostaną bez zmian

Jak informuje nowy właściciel, dotychczasowi klienci Eurobanku nie muszą się również martwić o potencjalne zmiany. Nie będzie konieczności zapamiętywania nowych numerów kont czy kodów PIN. Wszystko zostanie przeniesione z poprzedniej bazy i nie ulegnie zmianie. Podobnie będzie, jeśli chodzi o numery lokat, kont oszczędnościowych czy kart debetowych i kredytowych. Po staremu także będzie można się logować do serwisów internetowych i aplikacji. Przeniesione zostaną bowiem wszystkie dane logowania.

Czytaj też:
Państwowa Inspekcja Pracy skontroluje banki. Możliwe duże zaniedbania

Źródło: Eurobank