McDonald's próbował zbić punkty na koronawirusie. Nie wyszło

McDonald's próbował zbić punkty na koronawirusie. Nie wyszło

Logo McDonald's
Logo McDonald's Źródło: X / adage
Kreatywny marketing odwołujący się do aktualnych zdarzeń nie zawsze kończy się sukcesem. Najnowszym przykładem reklama McDonald's, po której firma zmuszona była do wystosowania oficjalnych przeprosin.

Pandemia koronawirusa to jak dotąd 552 tys. zakażonych i 25 tys. ofiar śmiertelnych na całym świecie. Już same te liczby sugerują, by uważać na wszelkie próby podpięcia tego tematu do celów biznesowych. Jedną z firm, która dostała lekcję na ten temat jest McDonald's, który teoretycznie wykorzystał swoje kanały społecznościowe do promowania prawidłowej w czasie epidemii postawy utrzymywania dystansu. Symbolem tego społecznego dystansowania się miały być rozdzielone łuki w logo firmy.

Niewinny w swoim zamierzeniu pomysł McDonald's spotkał się ze zdecydowaną krytyką. Internauci zarzucili sieci fastfoodów, że próbuje poprawić swój wizerunek i w sytuacji, gdy znacznie mniejsze firmy decydują się na konkretną pomoc, bawi się swoim logiem, licząc na pozytywny PR. Komentatorzy, w tym ubiegający się o możliwość startu w wyborach prezydenckich w USA Bernie Sanders, zachęcali korporację do odesłania swoich pracowników do domów, lub sprezentowanie darmowych posiłków dla osób na kwarantannie.

twitter

W efekcie powstałego zamieszania McDonald's opublikował przeprosiny w „New York Post”. Firma przeprosiła za „nieporozumienie”, które miało wynikać z zamiaru przypominania klientom o znaczeniu zachowywania dystansu.

Czytaj też:
McDonald's zamyka strefy restauracyjne. To samo zaleca franczyzobiorcom
Czytaj też:
Czuwał nad loterią McDonald's, wykradł miliony dolarów. Wkrótce premiera serialu „McMiliony”
Czytaj też:
McDonald’s rezygnuje z plastikowych słomek. Wkrótce kolejne zmiany