Powstaje nowa motoryzacyjna marka. To będzie bardzo silny gracz

Powstaje nowa motoryzacyjna marka. To będzie bardzo silny gracz

Ioniq – nowa marka wydzielona z Hyundai'a
Ioniq – nowa marka wydzielona z Hyundai'a / Źródło: HMP
Hyundai wydziela ze swojego koncernu nową elektryczną submarkę Ioniq. Nie będzie już Hyundai’ów Ioniq’ów, jak do tej pory, ale Ioniq’i, niezależne.

To znany zabieg, który zastosował zresztą sam Hyundai, wydzielając wcześniej spod marki-matki ekskluzywnego Genesisa. To samo zrobił Seat z marką Cupra, Toyota z Lexusem, Honda z Acurą czy Fiat z Abarthem.

Teraz Hyundai ogłosił wprowadzenie na rynek nowej submarki Ioniq, dedykowanej samochodom elektrycznym z zasilaniem akumulatorowym. Pod marką Ioniq, Hyundai zamierza oferować klientom doświadczenie jazdy samochodem elektrycznym, dopasowane do nowoczesnego stylu życia, z zastosowaniem nowych technologii z zakresu łączności.

Ioniq – nowa marka wydzielona z Hyundai'a

W submarce Ioniq Hyundai wykorzysta swoje know-how z obszaru produkcji pojazdów elektrycznych. W ciągu najbliższych czterech lat firma wprowadzi trzy nowe modele, a następnie kolejne. Utworzenie submarki Ioniq jest odpowiedzią na szybko rosnący popyt na rynku i ma przyspieszyć realizację planów Hyundai’a, by stać się liderem światowego rynku pojazdów elektrycznych.

Submarka Ioniq połączy możliwości pojazdu elektrycznego, takie jak ultraszybkie ładowanie, przestronne wnętrze i zasilanie bateryjne, z przyszłymi innowacjami: designem, technologiami i usługami.

Ioniq – nowa marka wydzielona z Hyundai'a

Hyundai po raz pierwszy użył nazwy Ioniq, która łączy słowa „ion” czyli jon z „unique” czyli wyjątkowy, ogłaszając projekt Ioniq – długoterminowy projekt badawczo-rozwojowy dotyczący mobilności przyjaznej dla środowiska. Bazując na tym projekcie, w 2016 roku Hyundai wprowadził pojazd o nazwie Ioniq, pierwszy i jedyny model na świecie oferujący do wyboru trzy opcje zelektryfikowanego układu napędowego w ramach jednego nadwozia – hybrydowy, hybrydowy plug-in i elektryczny. W kolejnym kroku submarka Ioniq oddaje coraz większe zaangażowanie Hyundaia w zrównoważony rozwój oraz innowacje i odegra kluczową rolę w osiągnięciu przez firmę celów z obszaru czystej mobilności.

W ramach nowej submarki Hyundai wprowadzi na rynek gamę numerycznie nazwanych samochodów elektrycznych, z liczbami parzystymi używanymi w przypadku sedanów i nieparzystymi w przypadku SUV-ów.

Pierwszym modelem submarki Ioniq będzie Ioniq 5, średniej wielkości crossover, który zostanie wprowadzony na rynek na początku 2021 roku. Ioniq 5 jest oparty na elektrycznym koncepcie 45, który Hyundai zaprezentował w 2019 roku podczas Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie.

W 2022 roku Hyundai wprowadzi sedana Ioniq 6, który będzie oparty na zaprezentowanym w marcu najnowszym koncepcie elektrycznym Prophecy, a następnie na początku 2024 roku model Ioniq’a 7, dużego SUV-a.

Modele submarki IONIQ będą oparte o elektryczną globalną platformę modułową E-GMP, która zaoferuje szybkie ładowanie i duży zasięg.

Źródło: HMP
 0

Czytaj także