Doktor Amazon staje się faktem. Gigant handlu i rozrywki w internecie wchodzi na nowy rynek

Doktor Amazon staje się faktem. Gigant handlu i rozrywki w internecie wchodzi na nowy rynek

Amazon, zdj. ilustracyjne
Amazon, zdj. ilustracyjne Źródło:Shutterstock / Tada Images
Amazon pozazdrościł Google’owi miana internetowego doktora. Władze giganta handlu i rozrywki w internecie poszły jednak krok dalej. Nie zamierzają dostarczać tylko informacji medycznych, ale będą też leczyć.

zakończył proces przejęcia spółki One Medical, czyli prywatnej sieci klinik rozsianych po całych Stanach Zjednoczonych. Internetowy gigant wchodzi na zupełnie nowy rynek.

Amazon będzie leczyć

Jak podały spółki, umowa warta 3,9 miliarda dolarów została finalnie zawarta. Firmy czekały na zgodę Federalnej Komisji Handlu, która na modłę polskiego Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, musiała zatwierdzić transakcję. Jednocześnie regulator dalej będzie badał, czy przejęcie nie będzie zagrażać konkurencji na rynku usług medycznych.

Transakcja przekształci Amazona z giganta usług handlu i rozrywki w internecie, w jeszcze mocniej zdywersyfikowany podmiot, który dodatkowo będzie zarządzał siecią nowoczesnych, prywatnych klinik.

One Medical wchłonięte przez Amazona

Sieć One Medical można porównać do dobrze znanych w Polsce prywatnych operatorów w branży usług medycznych. Spółka posiada ponad 125 klinki rozsiane po całych Stanach Zjednoczonych, w których wykonuje niemal pełny zakres usług diagnostycznych i medycznych. Firma zatrudnia lekarzy i personel medyczny, a także chwali się nowoczesną aplikacją mobilną, dzięki której pacjenci mogą rezerwować wizyty, sprawdzać swoje e-recepty, czy odbywać świadczenia medyczne przez internet.

Firma posiada obecnie około 815 tysięcy klientów w całym kraju, a w związku z dopięciem transakcji z Amazonem, oferuje obecnie zniżkę na roczny abonament. Nowe osoby za usług medyczne zapłacą nie 199, a 144 dolary. One Medical chwali się obsługą medyczną pracowników takich firm, jak Airbnb, Google, Nasdaq, czy Allbirds.

Amazon wypływa na nieznane wody

Dla Amazona wejście w branżę medyczną jest zupełnie nowym krokiem. Firma do tej pory mocno rozwijała się w kierunku branży rozrywkowej. Gigant handlu internetowego najpierw przejął platformę streamingową Twitch, a następnie stworzył własną usługę Amazon Prime Video, czyli konkurencję dla Netfliksa, HBO i Disneya.

Obecnie firma postanowiła zrobić krok w kierunku jeszcze większej dywersyfikacji, wierząc, że na zdrowiu zawsze będzie można dobrze zarobić.

„Mamy misję, aby dramatycznie ułatwić ludziom proces znalezienia i wyboru usług medycznych, a także uczynienia ich przystępnych finansowo, tak, aby mogli pozostać zdrowi. Połączenie z One Medical to ogromny krok w tym kierunku” – czytamy w oświadczeniu Amazona.


Źródło: CNN