Gala XV edycji Polish National Sales Awards: znamy najlepszych w sprzedaży i obsłudze klienta w Polsce
Artykuł sponsorowany

Gala XV edycji Polish National Sales Awards: znamy najlepszych w sprzedaży i obsłudze klienta w Polsce

Gala finałowa XV edycji PNSA
Gala finałowa XV edycji PNSA Źródło:Nel Gwiazdowska
W środę 31 stycznia podczas Gali finałowej XV edycji konkursu Polish National Sales Awards nagrodzono najlepszych specjalistów branży sprzedaży i obsługi klienta w Polsce. Wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 20 standardowych kategoriach. Po raz kolejny przyznano również nagrodę Supersprzedawcy. Konkurs od wielu lat skutecznie promuje etyczne podejście do sprzedaży i dobre praktyki w biznesie.

Polish National Sales Awards to unikalne w skali kraju przedsięwzięcie, którego celem jest kształtowanie i promowanie najwyższych standardów etycznych w sprzedaży i obsłudze klienta. Dzięki wyjątkowej metodologii oraz wieloletniemu doświadczeniu ekspertów PNSA, organizacja od lat jest wyznacznikiem dobrych praktyk w branży. Komisja Sędziowska konkursu, w skład której wchodzą doświadczeni praktycy, w dwuetapowym procesie oceny wyłania laureatów, którzy w danym roku wykazali się najlepszymi wynikami w sprzedaży, innowacyjnością i kreatywnością, umiejętnością pracy w zespole oraz etyką postępowania.

W tym roku wyłoniono laureatów i wyróżnionych w 20 kategoriach. Komisja sędziowska oceniająca kandydatów zwróciła uwagę na wysoki poziom zgłoszeń. Wyłonieni w konkursie specjaliści należą do czołówki polskiego sektora sprzedaży i obsługi klienta, reprezentują firmy takie jak Bank Millennium, BNP Paribas Bank Polska S.A., Polski Holding Hotelowy, OTOMOTO PAY, Netia S.A., Kompania Piwowarska S.A., Orange Polska, PGNiG Obrót Detaliczny Grupa ORLEN, Totalizator Sportowy, czy OEX Cursor S.A.

Supersprzedawca – kategoria specjalna

Po raz kolejny przyznano również tytuł Supersprzedawcy – w tej edycji laureatem został Łukasz Jalinnik reprezentujący Bank Millennium. – Kiedyś słyszałem porównanie, że wystąpienie w PNSA i napisanie tej pracy to jest taka mała praca licencjacka. Powiem, że to jest dużo trudniejsze, bo to jest napisanie takiej małej autobiografii. Pracę licencjacką piszemy o czymś, a autobiografia jest o nas, a o nas jest ciężej mówić i wyciągać naprawdę sensowne wnioski. Jest to przede wszystkim sprawdzenie siebie, własnych umiejętności. – mówił Łukasz Jalinnik z Banku Millennium, laureat w kategorii specjalnej Supersprzedawca. Laureat otrzymał nagrodę główną w postaci studiów podyplomowych „Strategiczne Zarządzanie Sprzedażą”, ufundowaną przez Akademię Leona Koźmińskiego oraz Kirov&Partners.

Wyróżnienie w specjalnej kategorii otrzymał Tomasz Staszczuk z OEX Cursor S.A. – Dla mnie to jest zwieńczenie tego, co robię cały czas w organizacji. Czym się zajmuję, do czego dążyłem i to co chciałem osiągnąć – czyli zbudować takie narzędzie, które będzie innowacyjne na rynku. Praca nad tą technologią trwała 2 lata, natomiast uruchomienie to już zdecydowanie krótszy okres. Nasz zespół jest dumny z tego, że udało nam się to zrealizować – powiedział Tomasz Staszczuk z OEX Cursor S.A.

Nagroda specjalna dla dziekana Wydziału Zarządzania UW

Podczas gali wręczono również Nagrodę Specjalną Prezes PNSA – w tym roku został nią uhonorowany prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz, Dziekan Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego za długoletni wkład w rozwój Polish National Sales Awards. Prof. Karasiewicz to teoretyk, ale również praktyk zasłużony dla rozwoju sprzedaży poprzez podejmowane działania w ramach wielu projektów, w tym PNSA. Dziekan Wydziału Zarządzania UW od lat promuje integrację środowiska biznesowego oraz naukowego, popularyzuje i wdraża nowoczesne standardy zarządzania oparte na dobrych praktykach. Laudację przed wręczeniem nagrody wygłosiła członek zarządu województwa mazowieckiego – Janina Ewa Orzełowska.

– Nie wyobrażam sobie, żeby w przypadku nauk o zarządzaniu nie współpracować z biznesem. To jest system naczyń połączonych. Nie możemy sobie pozwolić na to, żeby nie być blisko biznesu, ale też z drugiej strony biznes nie może sobie pozwolić na to, żeby nie być blisko z nauką – powiedział prof. Dr hab. Grzegorz Karasiewicz, dziekan Wydziału Zarządzania UW.

Skąd pomysł na Polish National Sales Awards

– Koncept Polish National Sales Awards, powstał prawie 20 lat temu. Gdy jeździłam na posiedzenia komisji sędziowskiej National Sales Awards w Wielkiej Brytanii. Wspólnie z prof. Chahidem Fourali, członkiem zarządu PNSA usiedliśmy w Hyde Parku, w kawiarni i na serwetce rozrysowaliśmy koncept Polish National Sales Awards – mówiła Elżbieta Pełka, Prezes PNSA.

Elżbieta Pełka – prezes PNSA

– XV edycja PNSA już za nami, ale my nie zwalniamy tempa. Pracujemy już nad kolejnymi wydarzeniami spod szyldu Polish National Sales Awards. W 2024 r. organizujemy dwie edycje Forum czyli całodniowych merytorycznych konferencji, których celem jest przegląd najnowszych trendów i praktyk, a także pomoc w ich wdrożeniu w polskich firmach. Forum zapewnia przestrzeń dla dyrektorów, menedżerów oraz pracowników sektora do wymiany wiedzy i doświadczeń z zakresu sprzedaży. Aktywnie działamy także w obszarze szkoleniowym i wciąż rozwijamy „Polish National Sales Academy”. Dodatkowo lada dzień rozpoczniemy proces przyjmowania zgłoszeń do kolejnej edycji PNSA – tłumaczy Elżbieta Pełka.

Pełną listę nazwisk laureatów konkursu można sprawdzić na stronie konkursu: https://pnsa.pl/

Gala finałowa

Tegoroczna gala finałowa odbyła się w warszawskim Renaissance Warsaw Airport Hotel. W wydarzeniu uczestniczyło ponad dwieście osób – w gronie gości znaleźli się przedstawiciele organizacji sprzedażowych, naukowych, firm, organizacji biznesowych i mediów. Podczas gali goście mieli okazję wysłuchać inspirujących przemówień.

W roli prelegentów wystąpili– Prezes PNSA – Elżbieta Pełka, Krystian Kamyk – partner zarządzający w Kearney, oraz Jacek Męcina – reprezentujący Uniwersytet Warszawski i Konfederację Lewiatan. Galę współprowadzili Maciej Orłoś i Elżbieta Pełka. Finałową Galę PNSA, wraz z przemówieniami prelegentów, można obejrzeć pod linkiem: https://www.youtube.com/live/oJdj6LQBRbM?si=FYa2DdzqbTPzmFNq

Finaliści Konkursu Polish National Sales Award XV Edycji

Wyniki XV edycji Polish National Sales Awards:

1. INNOWATOR TECHNOLOGICZNY W CUSTOMER EXPERIENCE / SALES

  • Wyróżnienie: Iwona Tymochowicz, Netia S.A.

2. SPRZEDAWCA W PUNKCIE SPRZEDAŻY

  • Laureat: Adam Zakrzewski, Bank Millennium
  • Wyróżnienie: Weronika Peszyńska, OEX Cursor S.A.
  • Wyróżnienie: Przemysław Jedliński, Orange Polska

3. PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY

  • Laureat: Adam Brzeziński, Totalizator Sportowy

4. KEY ACCOUNT MANAGER

  • Laureat: Tomasz Romanowski, Kompania Piwowarska

5. MENEDŻER ZESPOŁU SPRZEDAŻY W BANKU

  • Laureatka: Joanna Wielgosz, Bank Millennium
  • Wyróżnienie: Joanna Kolmas, BNP Paribas Bank Polska S.A.
  • Wyróżnienie: Dawid Węgorowski, Bank Millennium

6. DYREKTOR SPRZEDAŻY W BANKU

  • Wyróżnienie: Eliza Stecko, BNP Paribas Bank Polska S.A.
  • Wyróżnienie: Bartosz Kloc, Bank Millennium

7. DORADCA KLIENTA W BANKU

  • Laureat: Łukasz Jalinnik, Bank Millenium
  • Wyróżnienie: Maria Kwiatkowska, Bank Millenium
  • Wyróżnienie: Justyna Tekielak, Bank Millenium

8. MENEDŻER SPRZEDAŻY B2B

  • Wyróżnienie: Piotr Manczur, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.

9. SOCIAL MEDIA W CUSTOMER EXPERIENCE/SALES

  • Laureatka: Joanna Mędrek, Orange Polska

10. ZESPÓŁ SPRZEDAŻY

  • Laureat: Rafał Baumgart, Bank Millennium
  • Wyróżnienie: Renata Derlukiewicz, Bank Millennium
  • Wyróżnienie: Karolina Turczyńska, BNP Paribas Bank Polska S.A.

11. TRENER SPRZEDAŻY

  • Wyróżnienie: Anna Sołtysiak-Głuszyńska, Kompania Piwowarska

12. CUSTOMER EXPERIENCE SALES SUPPORT / DATA AND ANALYSIS SUPPORT

  • Laureat: Szymon Czerwiński, Kompania Piwowarska

13. PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY B2B

  • Laureatka: Agnieszka Kubicka, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.

14. MENEDŻER DS. OBSŁUGI KLIENTA

  • Laureat: Daniel Stańczuk, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.
  • Wyróżnienie: Dorota Wieciech, Orange Polska

15. TELESPRZEDAŻ

  • Laureatka: Katarzyna Kozikowska, Orange Polska
  • Wyróżnienie: Natalia Marciszyn, Orange Polska

16. CUSTOMER EXPERIENCE MANAGER

  • Wyróżnienie: Agnieszka Kozieł, Netia S.A.

17. DYREKTOR SPRZEDAŻY

  • Laureatka: Barbara Gawrońska, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.
  • Wyróżnienie: Dawid Jakóbiak, OTOMOTO PAY
  • Wyróżnienie: Renata Pawłowska-Maciak, Polski Holding Hotelowy

18. MENEDŻER SPRZEDAŻY

  • Laureat: Paweł Plewnia, Orange Polska
  • Wyróżnienie: Michał Lech, Totalizator Sportowy
  • Wyróżnienie: Marcin Nowicki, Netia S.A.

19. ZESPÓŁ OBSŁUGI KLIENTA

  • Laureat: Paweł Cybulski, Orange Polska
  • Wyróżnienie: Katarzyna Durbajło-Andracka, BNP Paribas Bank Polska S.A.
  • Wyróżnienie: Liliana Stokłosa, PGNiG Obrót Detaliczny sp. z. o.o.

20. INNOWACJE W DZIALE SPRZEDAŻY

  • Laureat: Tomasz Staszczuk, OEX Cursor S.A.
  • Wyróżnienie: Marcin Baborski, BNP Paribas Bank Polska S.A.
  • Wyróżnienie: Kaja Jarmuszewska, Kompania Piwowarska

21. Kategoria specjalna – SUPERSPRZEDAWCA

  • Laureat: Łukasz Jalinnik, Bank Millennium
  • Wyróżnienie: Tomasz Staszczuk, OEX Cursor S.A.

Polish National Sales Awards jest pierwszym przedsięwzięciem w Polsce, które poprzez organizowany Konkurs PNSA promuje dobre praktyki i standardy sprzedaży. Głównym celem PNSA jest działanie na rzecz rozwoju przedsiębiorstw poprzez wspieranie działów sprzedaży przy jedno¬czesnym tworzeniu etosu profesjonalnego sprzedawcy. Odbywający się już po raz czternasty Konkurs PNSA jest przeznaczony dla wszystkich pracowników działów sprzedaży, a także dla trenerów i pracowników działu obsługi klienta.

Źródło: Pełka I Partnerzy