Najwięcej samolotów kupują Azjaci

Najwięcej samolotów kupują Azjaci

Dodano:   /  Zmieniono: 
Rosnący ruch lotniczy w Azji to świetna wiadomość dla Airbusa, który z tej części świata ma obecnie zamówienia na 1,7 tys. maszyn, co stanowi 38 proc. jego ogólnego portfela zamówień Materiały prasowe
Za 20 lat region Azji i Pacyfiku stanie się największym rynkiem lotniczym na świecie prognozuje Airbus, jeden z największych dostawców samolotów.
Firma Airbus szacuje, że liczba pasażerów obsługiwanych przez linie lotnicze w tym regionie będzie rosła w tempie 5,9 proc. rocznie, czyli dużo szybciej niż światowa średnia (4,8 proc.). Lotniczy ruch towarowy w tamtym rejonie będzie się z kolei zwiększał o 5,6 proc. w skali roku, podczas gdy średnia światowa jest oceniana na 5,1 proc.

W związku z tym azjatyccy przewoźnicy będą powiększać i odnawiać swoje floty. Do 2030 r. będą one posiadać około 9,97 tys. samolotów pasażerskich i 820 towarowych. Obecnie w eksploatacji znajduje się 4,27 tys. maszyn. Ponieważ znaczna ich część będzie wymieniana na nowe, Airbus szacuje, że kraje Azji i Pacyfiku zakupią do tego czasu 9,37 tys. samolotów o łącznej wartości 1,3 mld dol. Będzie to stanowić 34 proc. wszystkich nowych maszyn dostarczonych przewoźnikom na świecie.

Dla porównania agencja Global Market Forecast podaje prognozę dla całego ruchu lotniczego do 2030 r.: zapotrzebowanie na nowe samoloty pasażerskie i towarowe w tym czasie wyniesie blisko 27,8 tys. sztuk o wartości 3,5 mld dol., z czego 1,68 tys. stanowić będą największe samoloty, 6,92 tys. samoloty szerokokadłubowe oraz 19,17 tys. wąskokadłubowe.

Rosnący ruch lotniczy w Azji to świetna wiadomość dla Airbusa, który z tej części świata ma obecnie zamówienia na 1,7 tys. maszyn, co stanowi 38 proc. jego ogólnego  portfela zamówień. Azjatyccy przewoźnicy korzystają z  1,8 tys. samolotów tej firmy. Jednak Airbus ostatnio zaliczył dużą wpadkę. W zeszłym tygodniu Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego nakazała firmie zrobić przegląd techniczny wszystkich 68 airbusów A380, po tym jak australijski operator Quantas wykrył po raz drugi pęknięcia kompozytu, z którego produkowane są skrzydła tej największej latającej maszyny. Jednym z głównych odbiorców SuperJumbo są Singapore Airlines.
 0

Czytaj także