CD Projekt opublikował pierwsze szczegółowe dane na temat sprzedaży swojej ostatniej produkcji: Wiedźmin 3: Dziki Gon. Tylko przez pierwsze 6 tygodni udało się sprzedać 6 mln egzemplarzy gry.
Całkowity budżet przeznaczony na produkcję Wiedźmina wyniósł 306 mln zł - gra powstawała przez 3,5 roku, a za jej realizację odpowiadał 240-osobowy zespół. Łącznie w cały projekt zaangażowane było ponad 1,5 tys. osób z całego świata, a gra trafiła do 109 krajów. W półtora miesiąca sprzedano 6 mln sztuk Wiedźmina 3: Dziki Gon.
Premiera trzeciej części przygód Geralta znacząco wpłynęła też na ogólne przychody segmentu gier: wyniósł on 458,6 mln zł, a zysk netto tego segmentu wyniósł 249,9 mln zł. - Dzięki premierze trzeciej części Wiedźmina przychody segmentu produkcji gier w kwartale premiery były ponad 7,5 razy wyższe od przychodów w okresie premiery Wiedźmina 2 - powiedział Adam Kiciński prezes zarządu CD Projekt.
- Sześć milionów Wiedźmina 3, które sprzedaliśmy w ciągu pierwszych sześciu tygodni sprzedaży to dobry wynik, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Zaplanowaliśmy dla tego tytułu długie wsparcie, które wraz z rosnącą bazą użytkowników konsol powinno nam zapewnić dobrą sprzedaż jeszcze długo po debiucie. Warto dodać, że gry fabularne mają bardzo długi cykl sprzedaży czego dowodzi ciągła sprzedaż pierwszej i drugiej części Wiedźmina - ocenił Adam Kiciński.
mat. prasowe
Premiera trzeciej części przygód Geralta znacząco wpłynęła też na ogólne przychody segmentu gier: wyniósł on 458,6 mln zł, a zysk netto tego segmentu wyniósł 249,9 mln zł. - Dzięki premierze trzeciej części Wiedźmina przychody segmentu produkcji gier w kwartale premiery były ponad 7,5 razy wyższe od przychodów w okresie premiery Wiedźmina 2 - powiedział Adam Kiciński prezes zarządu CD Projekt.
- Sześć milionów Wiedźmina 3, które sprzedaliśmy w ciągu pierwszych sześciu tygodni sprzedaży to dobry wynik, ale nie powiedzieliśmy jeszcze ostatniego słowa. Zaplanowaliśmy dla tego tytułu długie wsparcie, które wraz z rosnącą bazą użytkowników konsol powinno nam zapewnić dobrą sprzedaż jeszcze długo po debiucie. Warto dodać, że gry fabularne mają bardzo długi cykl sprzedaży czego dowodzi ciągła sprzedaż pierwszej i drugiej części Wiedźmina - ocenił Adam Kiciński.
mat. prasowe