Nowa marka na polskim rynku. Węgierska firma przejęła stacje Lotosu

Nowa marka na polskim rynku. Węgierska firma przejęła stacje Lotosu

Stacja MOL (fot. Wikipedia)
Stacja MOL (fot. Wikipedia)
Węgierski koncern MOL, który przejął od Orlenu 410 stacji, należących przed fuzją do Lotosu, wprowadzi na polski rynek nową markę.

Węgierski koncern MOL przejął 410 stacji należących do Lotosu. Obecnie, razem z placówkami, które należały wcześniej do Slovnaft, ma ich 500.

Jak podaje spółka w komunikacie, koncern zamierza niezwłocznie wprowadzić na polski rynek swoją markę. Na swoich stacjach wprowadzi też własny koncept Fresh Corner, serwujący kawę i produkty gastronomiczne.

Umowa z Orlenem

Przejęcie przez zagraniczny koncern stacji Lotosu było warunkiem, jaki Komisja Europejska wydała, zgadzając się na fuzję Lotosu z Orlenem. W zamian Orlen przejął 143 stacje na Węgrzech i 39 na Słowacji, dzięki czemu będzie mógł zacząć działać na tamtejszych rynkach.

Fuzja gigantów

Na początku sierpnia Grupa ORLEN sfinalizowała połączenie z Grupą LOTOS, umacniając tym samym wiodącą rolę w branży paliwowo-energetycznej w Europie Środkowo – Wschodniej. Ostatnim krokiem, który udało się z sukcesem zrealizować, była rejestracja połączenia przez Sąd Rejonowy w Łodzi.

Porozumienie ze związkami zawodowymi

Ponadto w ramach porozumienia podpisanego w lipcu br. pomiędzy PKN ORLEN, Grupą LOTOS i Związkami Zawodowymi obu firm pracownikom Grupy LOTOS zapewniono m.in. 48-miesięczny okres obowiązywania gwarancji zatrudnienia oraz 24-miesięczny okres utrzymania dotychczasowych warunków pracy i płacy, w tym w szczególności miejsca świadczenia pracy.

Koncern, po połączeniu z Grupą LOTOS, oraz PGNiG, wzmocni pozycję lidera transformacji systemu energetycznego, opierając inwestycje na nisko- i zeroemisyjnych źródłach wytwarzania energii. Realizując inwestycje m.in. w zieloną energetyką, w tym morskie i lądowe farmy wiatrowe oraz fotowoltaikę, a także w paliwa alternatywne, małą energetykę jądrową i biomateriały, nowa Grupa ORLEN istotnie przyczyni się do zmniejszenia uzależnienia polskiej gospodarki od paliw kopalnych.

Czytaj też:
200. dostawa LNG do Polski. Najczęściej przypływają statki z Kataru
Czytaj też:
Ponad 1,5 mld zł podatku od jednej firmy. Poznaliśmy największy podatników CIT

 0

Czytaj także