Katastrofa demograficzna? Więcej Polaków ma psa niż dziecko

Katastrofa demograficzna? Więcej Polaków ma psa niż dziecko

Pies i kot z właścicielką
Pies i kot z właścicielką Źródło: Shutterstock / Chendongshan
O nadchodzącej niemal nieuchronnie katastrofie demograficznej w Polsce mówi się coraz głośniej. Najnowsze wyniki badań pokazują skalę problemu już teraz. Polacy wolą mieć psa niż dziecko.

Polacy coraz częściej decydują się na zakup lub adopcję zwierząt domowych. Zdecydowanie zwiększyli także wydatki na ich utrzymanie – wynika z badania Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia cytowanego przez „Rzeczpospolitą”.

Polacy wolą psa niż dziecko

Najnowsze badanie wyraźnie pokazuje, że w Polsce jest już więcej gospodarstw domowych z psem niż tych, które posiadają dziecko. Zwierzęta domowe ma już ponad połowa Polaków, a trend ciągle rośnie. Rośnie również średnia kwota, którą właściciele psów chcą przeznaczać na ich utrzymanie.

Przeciętny właściciel psa jest skłonny wydać rocznie średnio 292 złote na samo jedzenie dla psa. Jeszcze więcej Polacy wydają średnio na karmę dla kotów. Tutaj jest to kwota około 393 zł rocznie. Badanie pokazało także, że opiekunowie zwierząt wybierają głównie tańsze produkty znanych koncernów spożywczych.

Należy pamiętać, że do kosztów utrzymania zwierzęcia należy doliczyć inne nieuchronne wydatki, jak np. opłaty za wizyty u weterynarza.

Rynek karm dla zwierząt rośnie

Wiadomości o przewadze psów nad dziećmi są bardzo złe dla gospodarki w ujęciu globalnym, ale bardzo cieszy się z nich jedna branża. Rosnące zyski liczą sprzedawcy karm i akcesoriów dla zwierząt.

Co ciekawe, w tym segmencie rynku także widać ogromny rozwój branży e-commerce i zwrócenie się Polaków w kierunku zakupów w internecie. Z obserwacji rynku wynika, że liczba sklepów, a także asortyment w nich oferowany rośnie, a sprzedawcy zaczynają konkurować ceną i promocjami.

– Jeśli tylko domowy budżet na to pozwala, staramy się wybierać dla zwierząt produkty najlepszej jakości. Ponadto stale rośnie liczba gospodarstw domowych, które sięgają po gotowe, profesjonalne produkty dla psów i kotów – powiedział dla „Rzeczpospolitej” Jakub Dubniak, konsultant w Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia.

Czytaj też:
Tusk zaapelował o przyspieszenie waloryzacji 500 plus. Maląg odpowiada
Czytaj też:
Zamiana 500 na 800+ może być bardzo kosztowna. Zmiany odczujemy po wyborach

Źródło: Rzeczpospolita