Zakupy w Biedronce, obiady w fast foodach i buty za 50 zł - tak wygląda plan oszczędnościowy Polaków - pisze "Gazeta Wyborcza".
Polacy zaczęli oszczędniej wydawać pieniądze. Zakupy robią przede wszystkim w tanich marketach. Sama Biedronka w 2009 r. sprzedała towary za 16 mld zł. To aż o jedną trzecią więcej niż rok wcześniej. Do końca 2012 r. sieć chce otworzyć ponad pół tysiąca sklepów (obecnie ma ich 1,5 tys.), inwestując co roku ponad miliard złotych.
Gdy Polacy chcą zjeść tani obiad na mieście, zwykle wybierają fast foody; gdy szukają butów, niechętnie wydają na nie więcej niż 50 zł - pisze gazeta.
Co ciekawe, Polacy nie przyznają się do tego, że kupują tańsze produkty.
Wydatki konsumentów zaczną rosnąć, gdy firmy zaczną w końcu dawać pracownikom podwyżki - twierdzą analitycy pytani przez gazetę. Ich zdaniem, popularność tanich produktów może się skończyć w ciągu roku.
Gdy Polacy chcą zjeść tani obiad na mieście, zwykle wybierają fast foody; gdy szukają butów, niechętnie wydają na nie więcej niż 50 zł - pisze gazeta.
Co ciekawe, Polacy nie przyznają się do tego, że kupują tańsze produkty.
Wydatki konsumentów zaczną rosnąć, gdy firmy zaczną w końcu dawać pracownikom podwyżki - twierdzą analitycy pytani przez gazetę. Ich zdaniem, popularność tanich produktów może się skończyć w ciągu roku.
eb, pap