Niemcy: Facebook zamiast pracy. Firmy tracą 27 miliardów euro rocznie

Niemcy: Facebook zamiast pracy. Firmy tracą 27 miliardów euro rocznie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Statystyczny niemiecki pracownik korzysta z Facebooka przez 2,5 godziny tygodniowo
Blisko co czwarty pracownik w Niemczech korzysta z portalu społecznościowego Facebook także w godzinach pracy - wynika z ankiety ośrodka YouGov. Roczne straty z tego powodu wynoszą blisko 27 mld euro. Statystyczny pracownik korzysta z Facebooka przez 2,5 godziny tygodniowo. Dwie trzecie badanych przyznało, że spędza na portalu do dwóch godzin, a 10 proc. ankietowanych - ponad pięć godzin w tygodniu.
Choć sieci społecznościowe powszechnie uchodzą za domenę nastolatków, z badania wynika, że najwięcej czasu - 205 minut tygodniowo - na Facebooku spędzają osoby nieco starsze, w przedziale wiekowym 25-34 lata. Internauci w wieku 16-24 lata korzystają z portalu przez ok. 135 minut w tygodniu.

Blokowanie Facebooka i innych stron na firmowych komputerach, stosowane przez niektórych pracodawców, nie rozwiązało problemu - w  czasach smartfonów i powszechnego dostępu do internetu podobne ograniczenia nie zdają egzaminu - podkreśla ekspert ds. internetu Manuel Mattern.

PAP, arb