Deklaracje podatnik może złożyć także osobiście w kancelarii urzędu skarbowego, gdzie otrzyma potwierdzenie, ale może też nadać listem poleconym przez Pocztę Polską, co daje gwarancję, że dotrze ona do urzędu skarbowego. Ponadto z fiskusem można się rozliczyć wrzucając deklarację do tzw. urzędomatu (urządzenia do przyjmowania dokumentów podatkowych wydającego potwierdzenie ich odbioru), który może stać nie tylko w urzędzie skarbowym, ale także np. w urzędzie gminy.
Resort finansów przypomina, że składając zeznanie podatkowe za 2011 r. należy pamiętać o prawidłowym wskazaniu swojego identyfikatora podatkowego - obecnie jest nim numer PESEL albo NIP. Numer PESEL wpisują do zeznania osoby objęte rejestrem PESEL i które nie prowadzą działalności gospodarczej, nie są zarejestrowanymi podatnikami VAT, nie są płatnikami składek społecznych i zdrowotnych oraz podatku np. z tytułu zatrudnienia pracownika. "Osoby, które nie spełniają chociaż jednego z powyższych warunków, w zeznaniu podają NIP" - informuje resort finansów.
PAP, arb