Chipsy w wersji dietetycznej. Moda na zdrowy tryb życia zmienia rynek

Chipsy w wersji dietetycznej. Moda na zdrowy tryb życia zmienia rynek

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Rynek przekąsek zmienia się pod wpływem mody na odchudzanie i zdrowy tryb życia - pisze "Rzeczpospolita".
W 2015 r. Polacy wydadzą na słone i słodkie przekąski ponad 2,5 mld zł, o niecały 1 proc. więcej niż rok wcześniej - prognozuje firma badawcza Euromonitor International. Wydatki na chipsy mogą jednak maleć. Według Euromonitora w przyszłym roku mogą one wynieść ok. 962 mln zł wobec niemal 967 mln zł rok wcześniej. Eksperci oceniają, że to skutek mody na odchudzanie, która dotarła do Polski.

Piotr Grauer, ekspert firmy doradczej KPMG twierdzi, że rynek ulega przeobrażeniom. Producenci ograniczają kaloryczność chipsów i chrupek. Coraz więcej Polaków kupuje też bakalie. - Już ponad połowa bakalii kupowana jest w Polsce jako przekąska. Kilkanaście lat temu udział ten nie przekraczał 10 proc., a bakalie kupowało się głównie jako dodatek do ciast - mówi Marian Owerko, przewodniczący rady nadzorczej Bakallandu w rozmowie z gazetą.

Rzeczpospolita