Nagły upadek popularnego sklepu z butami. Działał w Polsce przez 27 lat

Nagły upadek popularnego sklepu z butami. Działał w Polsce przez 27 lat

Logo marki Adidas
Logo marki Adidas Źródło: Shutterstock
Po 27 latach działalności popularny sklep internetowy Eastend ogłosił upadłość. Klienci wyrażają żal, a firma dziękuje za lata wsparcia. Co doprowadziło do zamknięcia?

Popularny sklep internetowy Eastend, który przez 27 lat specjalizował się w sprzedaży obuwia i odzieży, w tym produktów renomowanych marek sportowych, ogłosił upadłość. Decyzja ta została oficjalnie zakomunikowana na stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych firmy, gdzie przedstawiciele sklepu podziękowali klientom za lata współpracy i lojalności.

W opublikowanym oświadczeniu firma przyznała, że była zmuszona złożyć wniosek o upadłość po wielu latach działalności na rynku. Informacja ta zaskoczyła wielu klientów, którzy jeszcze niedawno mogli korzystać z oferty Eastend. Podobny komunikat został zamieszczony na profilu firmy na Facebooku, który zgromadził imponującą liczbę 769 tysięcy polubień.

Firma zapewniła swoich klientów, że wszystkie zamówienia złożone przed 19 sierpnia zostały zrealizowane, co ma być ostatnim gestem w stronę lojalnych nabywców przed zamknięciem działalności.

Eastend cieszył się dużą popularnością zarówno jako sklep internetowy, jak i stacjonarny. Marka rozpoczęła swoją działalność od jednego sklepu w Gdańsku, a w 2022 roku otworzyła swój flagowy punkt w prestiżowej lokalizacji w Warszawie przy ulicy Mokotowskiej 19, w biurowcu Renaissance. Niestety, mimo rozwoju i popularności, sklep nie zdołał utrzymać się na rynku.

Decyzja o zamknięciu spotkała się z wyrazami żalu ze strony klientów, którzy w komentarzach na Facebooku wyrażali swoje rozczarowanie. "Bardzo, bardzo przykro", "Szkoda" – takie komentarze dominowały pod postem informującym o upadłości.

Warto zauważyć, że tuż przed ogłoszeniem upadłości, sklep prowadził wyprzedaże, oferując klientom atrakcyjne rabaty na produkty w swojej ofercie. Eastend specjalizował się w sprzedaży obuwia i odzieży sportowych marek takich jak Adidas, Converse, czy Nike, oferując asortyment dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Mimo atrakcyjnych ofert i szerokiego wyboru, firma ostatecznie nie była w stanie przetrwać na konkurencyjnym rynku, co doprowadziło do jej zamknięcia.

Czytaj też:
Plaga kradzieży. Ustawodawca nie pomaga, liczby są zatrważające
Czytaj też:
Franczyza albo cię nie ma. Problemem małego polskiego handlu jest też pesel