Carrefour Polska zwalnia. Pracę straci 400 osób

Carrefour Polska zwalnia. Pracę straci 400 osób

Carrefour
Carrefour Źródło: Shutterstock / rafastockbr
Nowa strategia Carrefoura w Polsce. Francuska firma pozbędzie się nawet 400 osób.

W ramach redukcji etatów pracę straci około 400 osób. Zwolnienia dotkną głównie kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach.

Jak czytamy w komunikacie Carrefour Polska, firma „kontynuuje realizację strategii „Carrefour 2022”, wdrażając na polskim rynku kolejny etap budowy omnikanałowej organizacji proklienckiej. Realizowany obecnie etap strategii obejmuje uproszczenie struktur i procesów zarówno w sklepach oraz centrali firmy, a także dostosowanie i rozwój nowych kompetencji pracowników”.

Carrefour spłaszczy swoje struktury i zmniejszy hierarchiczność organizacji. Sieć stworzy również nowe stanowiska doradców klientów w sklepach oraz wprowadzi nową organizację stanowisk w ramach działów produktów świeżych i przemysłowych w hipermarketach.

Strategia: planowane uproszczenie i płaska struktura, oznaczają zmiany dla wszystkich pracowników sklepów i centrali firmy. „Przewidywane jest odejście około 3 proc. pracowników na zasadach zwolnienia grupowego, co stanowi około 400 osób spośród kadry menedżerskiej średniego szczebla w hipermarketach” – napisała sieć w oświadczeniu.

– Od 2018 roku Carrefour realizuje w Polsce plan transformacji strategicznej „Carrefour 2022”. Dwuletnie działania w oparciu o tę strategię oraz wyniki, które osiągnęliśmy, utwierdzają nas w przekonaniu, że najważniejszym kierunkiem, w którym chcemy zmierzać, jest budowanie jak najlepszych doświadczeń klientów i skupienie całej uwagi na ich potrzebach – mówi Tareck Ouaibi, wiceprezes zarządu i dyrektor operacyjny Carrefour Polska. – Wierzymy, że wszystkie te elementy stanowią podstawę przyszłości Carrefour na konkurencyjnym rynku w Polsce – dodaje Ouaibi.

Co oznacza strategia „Carrefour 2022”?

Celem strategii jest przeprowadzenie głębokiej transformacji firmy. Plan ten opiera się na czterech głównych filarach: transformacji żywieniowej, transformacji omnikanałowej, wprowadzeniu uproszczonej i otwartej organizacji oraz podnoszeniu produktywności i konkurencyjności firmy.

Czytaj też:
Pracownicy Tesco nie wiedzą, co ich czeka. Część może stracić pracę

Źródło: Carrefour