Najpierw Polska, teraz Wielka Brytania. Kultowy napój znika na dobre

Najpierw Polska, teraz Wielka Brytania. Kultowy napój znika na dobre

Lift
LiftŹródło:Unsplash / yousef samuil
Ulubiony napój wielu Brytyjczyków zmienił nazwę i dołączył do rodziny Fanty. Producent zapewnia, że nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o kultowy smak napoju, który klienci znają i kochają.

We wtorek 14 lutego na rynku napojów bezalkoholowych pojawiła się Fanta Pineapple & Grapefruit. Napój, jak zapewnia producent, słynie ze swojego całkowicie tropikalnego smaku. Nowy produkt będzie nim tylko z nazwy.

Nowy produkt Fanty był przez dekady ulubionym napojem wielu Brytyjczyków

Napój jest powszechnie znany w Wielkiej Brytanii. Przez niemal pięć dekad był sprzedawany pod własną marką Lilt. Po raz pierwszy pojawił się na rynku w 1975 roku.

Napój dużą rozpoznawalność zyskał dzięki swojej promocji w brytyjskich mediach. Miało to miejsce pod koniec lat 80. zeszłego wieku. Jak informuje BBC News, chodzi o półminutowy spot „Lilt Man”, który przedstawiał parodię mleczarza dostarczającego produkty tej marki na karaibskiej plaży.

Z kolei w latach 90. napój był promowany reklamami z udziałem dwóch Jamajek. Blanche Williams i Hazel Palmer były później znane w mediach jako „Lilt Ladies”.

Pierwsze informacje o możliwości zmiany nazwy popularnej marki pojawiły się w zeszłym roku. Jak przekonują fani w mediach społecznościowych, puszki ich ulubionego napoju zostały przeprojektowane przy użyciu czcionki Fanta. W kolejnych miesiącach butelki i puszki z nowym logo były stopniowo wprowadzane w całej Wielkiej Brytanii.

Zmiana nastąpiła w Walentynki. Będzie inna nazwa, smak pozostaje ten sam

Ostateczna decyzja zapadła tuż przed Walentynkami. Coca-Cola Company zdecydowała, że 14 lutego Lilt nie będzie już sprzedawany pod swoją marką.

– Naszym głównym priorytetem w tym ogłoszeniu jest zapewnienie lojalnych fanów Lilt, że absolutnie nic się nie zmieniło, jeśli chodzi o kultowy smak napoju, który znają i kochają – powiedziała Charlotte Walsham, menedżer marki Fanta na łamach BBC News. Zaznaczyła też, że powodem zmiany marki było sprawienie, by Lilt „dopasował się” do rodziny Fanty.

Połączenie miało aspekt ekonomiczny

Połączenie marek miało przede wszystkim aspekt ekonomiczny. Jak zaznaczyła Cleopatra Veloutsou, profesor zarządzania marką na Uniwersytecie w Glasgow, te dwie marki miały „wysoki stopień podobieństwa” i mogły „kanibalizować” wzajemną sprzedaż.

Rebranding napoju nie wszystkim przypadł do gustu. Wielu Brytyjczyków nie chce pogodzić się ze zmianą nazwy o czym informują w mediach społecznościowych. Lilt kojarzy im się ze wspomnieniami z młodości. „Pożegnanie z Lilt. Z jakiegoś zupełnie bezsensownego powodu zmieniają jego markę” – napisał jeden z internautów. „Fanta, Grapefruit i ananas… Nadal będę to nazywać Lilt” – dodał inny.

Czytaj też:
Shrinkflacja. Zagraniczne media dostrzegły problem w polskich sklepach
Czytaj też:
Papier toaletowy symbolem luksusu. Jest droższy od alkoholu

Opracował:
Źródło: BBC